23948sdkhjf

Skobolag lanserar ny e-handel

Ett halvår efter att Spiltan gick in som investerare i Flattered så lanserar nu skobolaget en ny sajt och webbutik.

Satsningen är också en del i ambitionen, som nu ges  möjlighet till, att öka expansionen och växa internationellt efter att ha haft en bra tillväxt i Norden.

Den stora skillnaden mot den tidigare sajten är att den enligt företaget är mycket snabbare och stabilare och därtill är allt innehåll och storytelling djupare integrerat i shoppingupplevelsen.

I webbutiken finns möjlighet till fler lokala betalsätt för olika marknader och kommunikationen med kund är stärkt med UGC, user generated content, och möjligheten för konsumenten att kommentera och ge feedback på produkter på sajten. 

– Det känns jättespännande att lansera en ny sajt som kan bemöta våra internationella kunders behov i form av service, betalsätt, tillgänglighet som samtidigt matchar vår branding i det internationella skovarumärke vi håller på att skapa, säger Gustav Lidén, vd och medgrundare på Flattered.

Försäljningen via egen e-handel ökar och står för en hälften av omsättningen i dag. Bolaget har som mål att nå 30 miljoner kronor i omsättning 2019.

Flattered grundades 2015 och har vid sidan av digital försäljningen även återförsäljare och märket finns i dag även bland annat på varuhusen Harvey Nichols i Storbritannien, Galerie Lafayette i Paris, La Rinascente i Milano, L'apartment i Japan och KaDeWe i Tyskland samt via digitala marknadsplatser som Zalando. 

Hur fungerar samarbetet med Spiltan?

Vårt samarbete med Spiltan fungerar jättebra och vi hare en gemansam ambition för bolaget, säger Gustav Lidén, vd för Flattered till Habit.

Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126