23948sdkhjf

Nytt nummer av Habit: Allt om producentansvaret, trender och branschens entreprenörer

Nummer 3 2021 ute nu!

Mouhamed och Ali Sandro Fahs var bara 19 respektive 21 år när de köpte en nästan konkursmässig multibrandbutik i Helsingborg. Efter två år med rekordomsättning har de slagit upp dörrarna till sin andra butik. Möt bröderna som brinner för den fysiska handeln.

Producentansvaret, som modebranschen både ska ansvara och betala för, kan bli verklighet om tre år. Men vad innebär det, vem berörs och vilka blir konsekvenserna? Habit reder ut det omdebatterade förslaget.

Att lansera eget varumärke är det bästa som har hänt Nathalie Schuterman under de snart 30 år som hon har drivit lyxbutik i Stockholm. Här summerar hon en resa präglad av ständig förändring och stor passion.

Det postpandemiska modet är återhållsamt och fortsatt bekvämt, mjukt och ledigt. Vi har vaskat fram trenderna för höst- och vintersäsongen 2022/2023.

Myrqvists grundare, Sebastian Öhrn, är efter ett blekt modeår redo att ta nya internationella kliv. Här är historien om entreprenören som ratade en karriär som bankman i London för att i stället bygga ett skovarumärke av rang.

Trevlig sommarläsning!
Kajsa Åström, chefredaktör Habit

Saknar du prenumeration? Teckna här.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08