23948sdkhjf

Zalando ska växa med lyxmode – här är de nya varumärkena

Premiummode är en snabbväxande kategori för plattformen.

Zalandos mål är att  tredubbla tillväxt genererad från designer- och lyxmode senast 2023. 

Och för att nå målet ska modeplattformen fördubbla premium- och lyxutbudet som för närvarande består av  totalt 260 varumärken.

– Premium är redan en av de snabbast växande kategorierna på Zalando. Med tillägget av nya designervarumärken fortsätter vi att stärka vår ställning som designerdestination för både kunder och varumärken. Vi tycker det är spännande att erbjuda våra kunder en ny onlineupplevelse och erbjuda varumärken en passande miljö där de kan presentera sig själva. Det har också varit roligt med all den positiva feedback vi har fått från de varumärken som nu utökar sina sortiment på vår plattform, säger Lena-Sophie Röper, chef för Premium & Lyx på Zalando. 

Nya märken inom kategorin är svenska väsk- och accessoarmärket Little Liffner men även 
Moschino, Helmut Lang , Marchesa, cin, GCDS, Études, Maison Labiche, Forét, Aknvas, David Koma , Mary Katrantzou, Roksanda , Olivia Rubin, frescobol carioca, Alice Temperley, Paco Rabanne, MSBHV, Mansur Gavriel, Cult Gaia, Theory och Tory Burch RTW.

Därtill utökas kollektionerna från befintliga lyxmärken som Victoria Beckham och MCM.

Förutom att erbjuda kunderna nya varumärken inom premiumkategorin kommer Zalando att investera i lyxbetonade kundupplevelser, heter det i ett pressmeddelande.

Det handlar bland annat om exklusivt producerat innehåll och kampanjer skapade av ett dedikerat team som ska  säkerställa att varumärkena presenteras på ett liknande sätt som i sina egna kanaler. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096