Zalando ska växa med lyxmode – här är de nya varumärkena
Zalandos mål är att tredubbla tillväxt genererad från designer- och lyxmode senast 2023.
Och för att nå målet ska modeplattformen fördubbla premium- och lyxutbudet som för närvarande består av totalt 260 varumärken.
– Premium är redan en av de snabbast växande kategorierna på Zalando. Med tillägget av nya designervarumärken fortsätter vi att stärka vår ställning som designerdestination för både kunder och varumärken. Vi tycker det är spännande att erbjuda våra kunder en ny onlineupplevelse och erbjuda varumärken en passande miljö där de kan presentera sig själva. Det har också varit roligt med all den positiva feedback vi har fått från de varumärken som nu utökar sina sortiment på vår plattform, säger Lena-Sophie Röper, chef för Premium & Lyx på Zalando.
Därtill utökas kollektionerna från befintliga lyxmärken som Victoria Beckham och MCM.
Förutom att erbjuda kunderna nya varumärken inom premiumkategorin kommer Zalando att investera i lyxbetonade kundupplevelser, heter det i ett pressmeddelande.
Det handlar bland annat om exklusivt producerat innehåll och kampanjer skapade av ett dedikerat team som ska säkerställa att varumärkena presenteras på ett liknande sätt som i sina egna kanaler.