Det svenska underklädesmärket Understatements medvind fortsätter. Nyligen lanserades varumärkets tredje badkollektion i ordningen. Från att ha erbjudit enstaka badplagg, vilka var en direkt översättning av varumärkets bästsäljande underklädesmodeller, har kollektionen vuxit.
Efterfrågan har varit stor. Vid premiärlanseringen för två år sedan sålde...
Understatement expanderar med nya kategorier – och planerar egen fysisk butik
Lanserar menstrosor i maj. ”En jättespännande kategori och en otroligt häftig produkt”, säger grundarna Maria Lager och Marie Stolt, som har mer på gång i höst.

Förutom att varumärket har en ”grym” produkt förklarar Understatement sin framgång med att varumärket är inkluderande och att det har en engagerad och trogen kund. ”Vi får samma positiva respons på alla våra marknader, vi är datadrivna och jobbar med prisoptimering", säger Understatement Marie Stolt, grundare och vd, här tillsammans med Yvet Malmveld, medgrundare och operativ chef, samt Maria Lager, grundare och marknadschef. Foto: Pressbild
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer