Weekday har lanserat en ny e-handel där även Monki och Cheap Monday ingår. Unika släpp utlovas, jämte begagnat mode.
– Nya Weekday finns för att inspirera en generation som aldrig är statisk – och vi är här för att ge dem utrymmet, varumärkena och självförtroendet att uttrycka vem de vill vara i dag. Och att utforska alla versioner av vilka de kan bli imorgon, säger Kim Holm, som är vd för Weekday.
Multibrandkonceptet finns på Weekday.com och erbjuds redan i butiken på Götgatan i Stockholm. Flera butikslanseringar i Europa väntar under året: Hamburg, Wien, Paris och Århus. ”Det här är de första stegen i att expandera upplevelsen till fysiska ytor, och fler kommer att följa”, står det i ett pressmeddelande.
Weekday lanserar nytt multibrandkoncept – på nätet och i butik
Ungdomsvarumärkena Weekday, Monki och Cheap Monday samlas under ett och samma tak i ett nytt koncept. Lanseringen sker på nätet och i några få utvalda butiker i Europa.