23948sdkhjf

Här är Zalandos planer för Sverige – Nordenchefen Joanna Hummel: Lokal relevans i fokus

Om tre år ska den tyska nätjätten Zalando omsätta 30 miljarder euro. För att nå målet är bolagets fokus att växa med affärsmodeller som kopplar fysiska butiker och modevarumärken till plattformen.
En viktig marknad för Zalando är Norden. Sedan den 1 december i fjol är Joanna Hummel chef för de nordiska marknaderna. Hon rekryterades från H&M-konceptet Afound och jobbade dessförinnan på Lyko och Kicks, som vd respektive finanschef.

För att nå 30 miljarder euro 2023 är satsningen på lokal relevans på respektive marknad en betydande pusselb...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Modevarumärke i konkurs: "Det är svårt och det gör ont"
Tmall-chefen om att lyckas på världens största marknadsplats
NYTT NUMMER: Nyckeltalen för 325 bolag / Ellen Dixdotter i stor intervju / Sneakersuccén Veja
Krisande Rizzo lever vidare
Davida skalar upp e-handeln
Stockholm Fashion District: "Fashion Week Trade arrangeras som planerat"
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094