23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Varumärkesnamnet försvinner när underklädesbolaget renodlar portföljen

Varumärkena Abecita och Swegmark går samman under ett och samma namn. ”Markerar inte slutet på något, utan början på en ny fas.” 

I mars i fjol renodlade Swegmark sin varumärkesportfölj genom att avsluta licensen med Salming efter 15 år för att helt fokusera på dam. 

Bolaget skulle hädanefter bygga affären kring de egna bad- och underklädesvarumärkena Swegmark of Sweden och Abecita – men med en liten namnförändring. BH-sortimentet behölls under namnet Swegmark of Sweden medan badsortimentet Abecita, som har ägts av Swegmarks sedan mitten av 1980-talet, bytte namn till Abecita by Swegmark.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.183