23948sdkhjf

Thule Group tänker utanför (tak)boxen

Goda råd i rätt tid kan vara avgörande för den optimala friluftsupplevelsen. Det kan Thule ge med hjälp av en ny serviceplattform från Salesforce.

Svenska Thule Group grundades 1942 i Smålands djupaste skogar av friluftsälskaren Erik Thulin. Allt sedan dess har fokus varit att konstruera och utveckla kvalitetsprodukter som hjälper oss att ta med det vi älskar, vare sig det handlar om barn, husdjur, cyklar, kajaker, tält eller annat som gör livet värt att leva.

Den aktiva livsstilen är mer rätt i tiden än någonsin och idag säljs företagets produkter i 140 länder över hela världen. För att ge förstklassig kundservice till aktiva kunder som behöver goda råd använder Thule sedan 2020en serviceplattform från Salesforce.
– Vi erbjuder premiumprodukter och vill försäkra oss om att vår kundservice håller samma höga klass. Med hjälp av Salesforce kan vi det, säger Zachary Dugas, Global CMS Manager på Thule Group.

Tidigare använde företaget olika serviceplattformar i olika delar av världen, vilket gjorde det svårt att dela resurser och utbyta erfarenheter.
– Nu har all kundservice globalt tillgång till samma kunskapsbas och delar samma kundvy, vilket ger en snabbare och mer sammansatt kundupplevelse.

Även om Thules produkter är enkla att montera och använda finns det kunder som kan behöva snabb hjälp ute i vildmarken eller längs vägen.
– Våra kunder har en aktiv livsstil och vi vill kunna hjälpa dem snabbt och enkelt med goda råd i rätt tid, oberoende av vilken digital enhet de vill använda.

Bygger engagemang

Salesforce smarta serviceplattform tar automatiskt hand om enklare frågor, vilket frigör tid som supportagenterna kan lägga på att interagera med kunderna, bygga engagemang och stärka relationen, menar Zachary Dugas.
– Genom att slussa enklare frågor kring reservdelar och annat till en digital självbetjäning frigör vi tid till värdeskapande rådgivning i mer komplexa frågor, vilket bygger engagemang och stärker vårt varumärke.

Automatiserad kundservice frigör tid för supportagenerna att utveckla kundrelationerna och lära sig mer om hur produkterna faktiskt används därute.
– Möjligheten att följa med kunderna i deras aktiva live, oberoende av var de befinner sig, erbjuda live-support och lära oss mer om hur de använder oss i ett värdeskapande samtal – det är ovärderligt, menar Zachary Dugas, och tillägger:
– Nu har vi en serviceplattform som snabbt fångar upp exakt vad kunden vill ha hjälp med, om det krävs personlig service eller räcker med självbetjäning.

Expertsupportpersonalen kan även få tillgång till överenskomna detaljer om kunden och fokusera på kundens behov för stunden istället för att bekräfta data om adress, köphistorik eller annat.

Vad har varit mest spännande under resan med Salesforce?

Att få tillgång till en serviceplattform som verkligen låter oss tänka utanför boxen, konstaterar Zachary Dugas.

Vill du ha tips om hur du kan öka verksamheten online och stärka era kundrelationer? Besök Salesforce Service Cloud.

Detta är Salesforce

Salesforce hjälper företag, oavsett storlek och bransch, att komma närmare sina kunder. Den molnbaserade plattformen för marknadsföring, försäljning, e-handel och kundservice gör att företag kan få en 360 graders vy av sina kunder, ta bättre beslut och kommunicera på ett helt nytt sätt. Plattformen baseras på teknik som AI, molnteknik, blockchain, social media, röststyrning och mobilitet.

Salesforce rankas som nummer ett på Forbes lista över världens bästa arbetsgivare och tidningen har åtta år i rad utsett Salesforce till ett av världens mest innovativa företag.

För mer information, se www.salesforce.com/se

Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.099