23948sdkhjf

Kartläggning: Så gick det för varumärkena 2020 – uppstickaren Adoore tillväxtvinnare

Kraftig försäljningsnedgång för varumärkena under coronaåret 2020. Omsättningen sjönk för fyra av fem bolag.
Om 2019 var ett mörkt år för landets klädleverantörer var 2020 i det närmaste nattsvart. Tillsammans omsatte listans 66 bolag 12,2 miljarder kronor, vilket är en minskning med 13 procent jämfört med året före. Det visar Habits kartläggning som omfattar 66 modeaktörer.

Det största tappet, 48 procent, stod 5Preview för, följt av Svea (Svea Simplicit...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Se senaste nyhetsbrevet ???id_11737???

Sänd till en kollega

0.094