Efter några tunga år gör det svenska friluftsvarumärket Röyk ett omtag. Det gäller både affärsmodell och ompositionering av varumärket.
Enligt Röyks marknadschef och interim-vd, Linus Zetterlund, var det pandemin som ledde till att företaget fick klippa banden med återförsäljare och ställa om till enbart e-handel. Efter tre år med d...
Vd:n fick gå och kostnadskostymen slimmas – nu gör Röyk ett stort omtag
Ompositionerat varumärket, vässar affärsmodellen och satsar på fullsortimentsbutik samt återförsäljare.
Linus Zetterlund, marknadschef och interim-vd, med ull i famnen. Röyk samarbetar med Klippan Yllefabrik och har släppt en ullfilt i en begränsad upplaga om 200 stycken. Foto Röyk
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer