Efter några tunga år gör det svenska friluftsvarumärket Röyk ett omtag. Det gäller både affärsmodell och ompositionering av varumärket.
Enligt Röyks marknadschef och interim-vd, Linus Zetterlund, var det pandemin som ledde till att företaget fick klippa banden med återförsäljare och ställa om till enbart e-handel. Efter tre år med d...
Vd:n fick gå och kostnadskostymen slimmas – nu gör Röyk ett stort omtag
Ompositionerat varumärket, vässar affärsmodellen och satsar på fullsortimentsbutik samt återförsäljare.
Linus Zetterlund, marknadschef och interim-vd, med ull i famnen. Röyk samarbetar med Klippan Yllefabrik och har släppt en ullfilt i en begränsad upplaga om 200 stycken. Foto Röyk
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration