23948sdkhjf

Na-kd rekryterar från Asos och befordrar expansionchefen

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modehandlaren plockar in ny kompetens i ledningsgruppen.

Na-kd har rekryterat Natasha Billing till rollen som modehandlarens brand director.

Därtill befodras Björn Bergström, som sedan 2018 verkat som head of expansion, till rollen som chief growth officer med uppdrag att leda bolagets expansion på nya och befintliga marknader och i nya kanaler, tillväxt, affärsutveckling och innovation.

- Vi är väldigt stolta att kunna meddela dessa seniora utnämningarna. Att attrahera och behålla framgångsrika talanger är en tydlig indikator på att Na-kd är ett starkt globalt varumärke med spännande och utmanande möjligheter. Att utöka ledningen med en Brand Director och Chief Growth Officer är även en investering i vår framtida utveckling. Det ger oss möjligheten att fortsätta vinna mark i en bransch i snabb förändring, säger Jarno Vanhatapio, grundare och vd i en kommentar.

Natasha Billing uppges ha 20-års erfarenhet av att arbeta med välkända globala varumärken som Warner Music, Walt Disney och Sky. Hon har även arbetat som varumärkeskonsult för bland annat Carlsberg, Vodafone och AT&T.

Närmast kommer hon från Asos där arbetat på  seniora positioner inom varumärke -och marknadsarbete bland annat som head of global brand, proposition marketing och head of trade marketing.

Som brand director hos Na-kd ska Natasha Billing  leda det strategiska arbetet kring varumärket, samt ansvara för intern- och extern kommunikation och övergripande varumärkesupplevelse. Hon ska också arbeta med hållbarhetsinitiativ. 

- Som Brand Director är det enormt inspirerande att jobba för ett företag som har utvecklat något helt unikt för en mättad marknad. Na-kd har varit disruptiva sedan dag ett och fortsätter flytta gränserna för fashion och influencer marketing. Framgången ses tydligt i den starka tillväxten. Detta är en spännande tid för bolaget och jag ser fram emot att utveckla varumärket ytterligare och fortsätta hitta nya sätt att kommunicera med våra kunder på, säger Natasha Billing i en kommentar.

Duon tar plats i ledningsgruppen.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Hon ska hjälpa Odd Molly med livesänd shopping

Footway vill köpa Caliroots

Förvärvade nyligen Sportamore och vill skapa en ledande plattform för e-handel inom sport och mode.

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Rains butik i Stockholm stängd

Den danska modeverksamheten letar nya butikslägen i Stockholm.

H&M avbryter snart permitteringar vid huvudkontoret

Butiksnytt
& Other Stories öppnar butik i Norge

Nyhetsbrev

XXL återkallar permitterad personal i Norge och Finland

Arkiv

Stylein växer digitalt

H&M har återöppnat 500 butiker senaste veckan

Sellpy växer och nyanställer

Butiksnytt
Så ser Åhléns citys nya herrmodeplan ut

Nya varumärken, barberare och hamburgerrestaurang ryms på totalrenoverade herrmodeplanet i Stockholmsvaruhuset.

Maska för alla

Revolver lanserar digitalt showroom

I väntan på att presentera nya datum och hur kommande säsong i Köpenhamn ska arrangeras lanserar modemässan nytt samarbete med Traede.

Liten konkursökning i detaljhandeln – men lönsamheten hårt pressad

Skapar möbler av återvunna strumpbyxor

Underklädesjätte stänger 250 butiker

Dansk modekoncern stänger butiker

Hyllad designer för Ellos

Plus

Elin Larsson i stor intervju: Rusta för en cirkulär spelplan

I en tid när många bolag kämpar för överlevnad uppmanar hållbarhetsexperten Elin Larsson till innovation och affärsutveckling.

Butiksnytt
Storstadssatsning för Blank the Hub

I sommar och höst väntar etableringar i Stockholm för butikskonceptet. Nu hoppas grundarna att kunderna längtar tillbaka till retail igen.

Modedesigner relanserar webbutik

Snabbare Ellos

6 300 handelsföretag kan slås ut innan stödåtgärder når fram

Plus

Sveriges nästa modehopp

En mix av couture och ready to wear. Det är ingredienserna till den nya designerstjärnan Amanda Borgfors Mészáros varumärke som lanseras i höst.

Stort omsättningstapp för Wesc

Masai i nya händer

Fortsatt låg framtidstro i handeln – minskar i e-handeln

Boohoo tar in miljarder – siktar på förvärv

Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Boozt stänger och öppnar

Boozt ser stor osäkerhet på kort sikt

UC: Konkursvåg ser ut att avta i maj

Liten i Eton

Tar över The Shirt Factory

Wasséns i konkurs

Fristads säger upp

Se alla Företagens egna nyheter

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Sänd till en kollega

0.129