23948sdkhjf

Underklädesföretag tar in kapital – Cristina Stenbeck bland investerarna

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Cristina Stenbeck och Susanna Campell bland investerarna.

Underklädesmärket Lace Laboratory, grundat av Faye Flensburg och Felicia Lönnqvist, har tidigare aviserat att duon hade för avsikt att genomföra en investeringsrunda för att plocka in mer kapital för internationell expansion.

Nu har bland andra Cristina Stenbeck och Susanna Campbell investerat i bolaget i en första runda tillsammans med andra ”strategiska investerare”.

Vår strategi sedan start är att arbeta tillsammans med våra kunder och skapa en stark community kring företaget och produkten. Vi har fått fantastisk respons i Sverige så med kapital i ryggen är vi nu redo att satsa mer globalt. Att vi fått med oss två av Sveriges mest erfarna kvinnliga bolagsbyggare inom e-handel och konsumentvaror på vår resa är viktigt inte bara för oss och för bolaget men även för att de som personer är viktiga pusselbitar i att fostra en generation av framgångsrika entreprenörsbolag grundade av kvinnor, säger Faye Flensburg, grundare och vd i en kommentar.

Lace Laboratory är i huvudsak onlinebaserat med försäljning via egen webbutik men har även till försäljning via några få utvalda butiker samt NK i Stockholm och Göteborg.

- Felicia och Faye är ett starkt grundarteam med en klar vision om hur de vill bygga ett nytt varumärke inom underklädesbranschen, skala upp bolaget internationellt och fortsätta leverera till sin hängivna community som består av kvinnor i alla olika åldrar. Sanna och jag tycker att det är väldigt roligt att kunna stötta två entreprenörer i deras ambition, att erbjuda högkvalitativa och prisvärda produkter för kvinnor världen över. Vi hoppas att kunna bidra med våra gemensamma erfarenheter från DTC-segmentet och inom internationell expansion, säger Cristina Stenbeck i en kommenta

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Nyhetsbrev

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Arkiv

Butiksnytt
Herrmode på hotell

Nu har Lidholm’s Clothier öppnat i Göteborg.

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Minussiffror i modehandeln i oktober

Jobb & Karriär
Med Etons butiker i fokus

Ska leda utvecklingen av skjortföretagets fysiska butiker. Rekryteras från Kicks.

Jobb & Karriär
Ny vd för Tiger of Sweden

Rekryteras från Hugo Boss.

Nu separeras RNB

Butiksnytt
J Lindeberg nyöppnar på Illum

Jobb & Karriär
Finanschef blir vd

Aéryne i konkurs

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Plus

Ljummet år för sportbutikerna

E-barometern:"Black friday blir ett eldprov"

Så mycket växte modehandeln under tredje kvartalet. Postnord siar många mjuka klappar i jul.

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Gallerian skapar ny mötesplats och nytt retailkoncept

När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

Butiksnytt
Happy socks på välkänd shoppingadress

Under Armour bekräftar federal utredning

Butiksnytt
Här öppnar Håkanssons

UC: "Konkurserna har konsekvent ökat i detaljhandeln under hela 2019"

H&M lanserar ”handla nu, betala senare”-tjänst

Eivy satsar i Japan

Se alla Företagens egna nyheter

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

Sänd till en kollega

1.174