23948sdkhjf

Så vill underklädesmärke presentera sig närmare

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Öppnar pop up-butik inför julhandeln.

Under hela december ska underklädesföretaget Lace Laboratory huserade med en alldeles egen tillfällig butik i Mall of Scandinavia i Solna. Bakom det nystratade märket står Faye Flensburg och Felicia Lönnqvist. I ett pressmeddelande säger duon att tidpunkten och platsen är utmärkt inte minst ur varumärkeshänseende och ett bra tillfälle att möta kunder och slutkonsumenter då den mesta av varumärkeskommunikationen och försäljningen tidigare skett online.

Idén till Lace Laboratory kom egentligen till av den simpla anledningen att vi aldrig varit riktigt nöjda med vår troslåda – varför ska man behöva rucka på kvalitet, design och pris för att känna sig bekväm, snygg eller välklädd? Men bolaget är så mycket mer än trosor, vi håller på att skapa en stark kvinnlig community där våra kunder är lika delaktiga i processen som vi är, säger Faye Flensburg, medgrundare av Lace Laboratory i en kommentar.

Bolaget förbereder sig även för att stänga sin första investeringsrunda och räknar med att kunna expandera i övriga Europa under nästa år. 

Mer om: Lace Laboratory
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Från RMPR till Presskontakterna

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Modemässa med hållbart i fokus

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Så sålde Inditex

Nyhetsbrev

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Arkiv

Skandinaviskt under ett tak

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Hon ska guida till rätt klapp

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Julklappar för 23 miljarder

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

Stipendium till damskräddarelev

Student vid Tillskärarakademin tilldelas stipendium ur fond för kvinnliga hantverkare.

Vågade inköp ger resultat

Så har hans inköp på magkänsla banat väg för framgångar.

Tretorn i finskt designsamarbete

Tretorn lanserar samarbete med Makia. Kollektionen innefattar regnkläder men även stickade tröjor och accessoarer.

Uppdaterad modeshopping till sjöss

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Kunderna valde bort köpcentrumen

H&M öppnar kafé i London

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.167