23948sdkhjf

Förbättrat Kappahl

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Kappahl ökade försäljningen och förbättrade resultatet under fjärde kvartalet, enligt preliminära siffror.

Med anledning av majoritetsägare Mellby Gårds bud om uppköp av modekedjan, med sista dag för accept 20 september, så väljer Kappahl att lämna preliminär finansiell information för fjärde kvartalet.

Den visar att nettoomsättning för fjärde kvartalet  uppgick till 1 322 miljoner kronor(1 239) med ett preliminärt rörelseresultat på 108 miljoner kronor (66). 

I pressreleasen skriver Kappahl att ”försäljningen har dock varit förknippad med en större andel rea och kampanjer vilket har haft viss påverkan på bruttomarginalen. Rörelseresultatet har påverkats positivt av det tidigare aviserade resultatförstärkningsprogrammet som uppvisar tydliga besparingar inom såväl butiker som administrativa funktioner”.

Försäljningen i kvartalet ökade med ca 7 procent.

Nettoomsättningen och rörelseresultatet för helåret 2018/2019, september 2018 till augusti 2019, uppgår preliminärt till 4 902 miljoner kronor (4 760) respektive 211 miljoner kronor (282) justerat för kostnader av engångskaraktär uppgående till 43 miljoner kronor tagna under det tredje kvartalet.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Hon blir onlinechef på Åhléns

De vill utmana herrmodets klassiska retailvarumärken

Blugiallo rekryterar från Morris Stockholm och Eton, skalar upp verksamheten och räknar med att dubblera omsättningen i år.

WeSC:s emission tecknad till 90 procent

Jobb & Karriär
Från Sellpy till Myrorna

Textil innovation prisad av Norrsken

H&M: E-handel på totalt 50 marknader

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Pop up-butik för Didriksons

Arkiv

Butiksnytt
Nu väntar citybutik för JD Sports – öppnar fjärde butiken

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

Butiksnytt
Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

Tenson byter läge i Varberg

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Butiksnytt
Åhléns nyinviger i Falun

Jobb & Karriär
J.Lindebergs kreativa chef lämnar

Jens Werner kliver av efter knappt två år på posten. "Strategin har förändrats och våra visioner överensstämmer inte längre".

Jobb & Karriär
Hit går Tensons tidigare vd

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Så ska Saddler bli ledande varumärke inom läderaccessoarer

Kinnevik säljer i Zalando

Bryter samarbeten med återförsäljarna för att sy upp på beställning

I veckan lanseras modeföretaget Aérynes nya produktionsmodell. Grundaren Siri Vikman vill omdefiniera begreppet hållbarhet och attackera frågan om överlager.

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Butiksnytt
Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Duo vill revolutionera handskmarknaden med nytt varumärke

Nu lanserar Ingrid von Konow och Ulrika Fohgelberg Nordén märket Handsome Stockholm.

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Triumph inleder samarbete med Texaid

Ökad försäljning för H&M

Här stänger G-Star Raw

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

Panorama Berlin till Tempelhof

London nästa för Boråstudenter

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Happy Socks vd slutar

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Förbättrat Kappahl

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.147