23948sdkhjf

Rekordår för Cellbes – premiär för ny kampanj i veckan

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Omsättningen ökade rejält för e-handlaren i fjol. I veckan väntar premiär för nya realityserien.

I veckan, den 29 augusti drar Cellbes nya rörliga kampanj igång.

Läs också: "Jag tror på ett öppet ledarskap"

Realityserien, som Habit tidigare skrivit om, leds av Amanda Schulman och Hannah Widell och går att följa på e-handlarens sajt.


Kampanjen #viärcellbes, som serien är baserad på, startade 2017 och bygger på att e-handlaren åker på turné i Sverige och låter lokala kvinnor runt om i landet, i hittills 12 städer och över 80 kvinnor, agera modell för en dag.

Det första avsnittet som släpps i den nya programserien Modell för en dag är ”Bio i Ystad”, där kampanjen inte bara fotades utan blev till en programserie i 6 delar.

Premiärprogrammet med sju kvinnor i Ystad; Charmine, Jessica, Denise, Ilse, Cecilia och systrarna Justine och Louise, släpps i veckan och följs av ett nytt avsnitt varje torsdag på e-handlarens sajt.

Läs också: De ska lyfta Cellbes rörligt – kampanj blir realityserie

Därefter väntar sex avsnitt om några kvinnor i Borås och lika många avsnitt om Cellbes modellplåtningar i Karlstad som släpps nästa år. 

Cellbes ambition med kampanjen är att spegla kundkretsen och  inkluderar kvinnor i alla åldrar och storlekar att ta plats och visas i e-handlarens marknadsföring och kanaler.

Cellbes kan också se att kampanjen har varit del i det långsiktig arbetet och strategin bakom att öka omsättningen och sätta e-handlaren på modekartan igen. Kampanjstart var 2017.

- Samma månad vänder resultatet och det är många faktorer som gör detta. Starkare kollektion, utvecklad sajt och ett tydligare erbjudande till kund är några. Men klart det är roligt att vi i samband med kampanjstart vände trenden, och har fortsatt stark tillväxt sedan dess, dessutom med god lönsamhet, säger Kristina Hermansson, marknadschef i en kommentar.

2018 landade Cellbes omsättning på 601 miljoner kronor vilket var en ökning från 526 miljoner kronor 2017 och 484 miljoner kronor 2016.

Prognosen visar också att tillväxten håller i sig och bolaget räknar med att klara samma ökningstal även i år då försäljningen ska ha ökat med på 15 procent och  höstens kollektion, enligt företaget, också ska ha tagits emot väl.

Mer om: Cellbes
Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Nyhetsbrev

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Arkiv

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Här stänger ännu ett Åhléns – fjärde nedlagda varuhuset på ett år

Lanseringsdags för The Wiman

Gina Tricot stänger butikerna i Tyskland

Hon blir ny vd för Åhléns

Efterträder Gustaf Öhrn den 1 september.

Invigningsdags för Naturkompaniet

H&M: Brakförlust och stängning av 170 butiker

Nettominskning med 40 butiker när H&M stänger fler butiker än de öppnar.

Butiksnytt
Här satsar Mikael Sandström med ny butik

Storstäderna största förlorarna i pandemin

Newhouse vd:"Just nu är jag försiktigt optimistisk"

I augusti hoppas vd Antonia Häller att Newhouse ska vara ute ur rekonstruktionen som inleddes i mars. Hittills har 1 butik av 14 stängts.

Ska prisa mode- och skönhetsbranschen för NK:s räkning

Butiksnytt
Nytt outletkoncept i Stockholm – fler enheter planeras

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Butiksnytt
Andra butiken för Jollyroom: "Är och kommer alltid att vara en e-handlare"

Björn Borg säger upp personal

19 personer på huvudkontoret väntas få gå när sportmodeföretaget sparar för att parera de neagtiva effekterna av coronakrisen.

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Kinnevik storsäljer i Zalando

Jobb & Karriär
Från Uniqlo till Marimekko

Halverad försäljning för H&M-gruppen under andra kvartalet

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.142