23948sdkhjf

Rekordår för Cellbes – premiär för ny kampanj i veckan

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Omsättningen ökade rejält för e-handlaren i fjol. I veckan väntar premiär för nya realityserien.

I veckan, den 29 augusti drar Cellbes nya rörliga kampanj igång.

Läs också: De ska lyfta Cellbes rörligt – kampanj blir realityserie

Realityserien, som Habit tidigare skrivit om, leds av Amanda Schulman och Hannah Widell och går att följa på e-handlarens sajt.


Kampanjen #viärcellbes, som serien är baserad på, startade 2017 och bygger på att e-handlaren åker på turné i Sverige och låter lokala kvinnor runt om i landet, i hittills 12 städer och över 80 kvinnor, agera modell för en dag.

Det första avsnittet som släpps i den nya programserien Modell för en dag är ”Bio i Ystad”, där kampanjen inte bara fotades utan blev till en programserie i 6 delar.

Premiärprogrammet med sju kvinnor i Ystad; Charmine, Jessica, Denise, Ilse, Cecilia och systrarna Justine och Louise, släpps i veckan och följs av ett nytt avsnitt varje torsdag på e-handlarens sajt.

Läs också: "Amazon kommer ta betydande marknadsandelar"

Därefter väntar sex avsnitt om några kvinnor i Borås och lika många avsnitt om Cellbes modellplåtningar i Karlstad som släpps nästa år. 

Cellbes ambition med kampanjen är att spegla kundkretsen och  inkluderar kvinnor i alla åldrar och storlekar att ta plats och visas i e-handlarens marknadsföring och kanaler.

Cellbes kan också se att kampanjen har varit del i det långsiktig arbetet och strategin bakom att öka omsättningen och sätta e-handlaren på modekartan igen. Kampanjstart var 2017.

- Samma månad vänder resultatet och det är många faktorer som gör detta. Starkare kollektion, utvecklad sajt och ett tydligare erbjudande till kund är några. Men klart det är roligt att vi i samband med kampanjstart vände trenden, och har fortsatt stark tillväxt sedan dess, dessutom med god lönsamhet, säger Kristina Hermansson, marknadschef i en kommentar.

2018 landade Cellbes omsättning på 601 miljoner kronor vilket var en ökning från 526 miljoner kronor 2017 och 484 miljoner kronor 2016.

Prognosen visar också att tillväxten håller i sig och bolaget räknar med att klara samma ökningstal även i år då försäljningen ska ha ökat med på 15 procent och  höstens kollektion, enligt företaget, också ska ha tagits emot väl.

Mer om: Cellbes
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daisy Grace under lupp

De föreslås till MQ

Butik för Arcteryx

Premiär för märkets lånebibliotek i Europa.

De vann Årets Modebutik

HABIT MODEGALAN: Johnny Hedlund och Alexander Nordlund kammade hem priset Årets Modebutik på Habit Modegalan i tisdags kväll. Läs om entreprenörsduon som satsar i Skellefteå.

Cos i samarbete med uthyrningssajt

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Nyhetsbrev

Comeback för By the number

Efter vilan kommer en känga som ska hålla över tid.

Arkiv

Mingel i nya händer

Grundarduon har sålt dammodemärket. Ny ägare tog över i slutet av november.

Stylein redo att växla upp

Öppnar ytterligare yta på Åhléns, lanserar denim och för dialog med investerare.

Digital kompetensutveckling en investering för framtiden

Utbildningsprogrammet Transformationsloopen ska sporra personalen

Klassisk kulör – blå är den varmaste färgen

"Universell favorit" utsedd till årets färg.

Grundarduo säljer i Boohoo

Björn Borg samarbetar med Hollywoodskådis – vill få fler att träna

Blir ansikte för både sport- och underkläder.

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Modeplattform förvärvas av riskkapitalbolag

Team Sportia säljer varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Här är vinnarna på Habit Modegalan 2019

Närmare 200 gäster, sju priskategorier, ”sharing dinner” och underhållning av Zikai. Tisdagskvällens modegala på Grand Hôtel var en fest för alla sinnen.

Mingelbilder från Habit Modegalan

Under tisdagskvällen korades modebranschens allra bästa entreprenörer, företag och personer. Se bildspelet här!

Na-kd lanserar makeup

Prisad av H&M

Trio med koll på logistiken – tävlar om Årets Logistiklösning på Habit Modegalan

Håraccessoarbolag i konkurs

Cecilia Tall bekräftar: Teko har lämnat SFC

I oktober lämnade Teko delägarskapet i Swedish Fashion Council. Samtidigt klev generalsekreteraren, Cecila Tall, av styrelseuppdraget.

Rekord för Black friday – kläder mest poppis

Så sålde Na-kd

Färre konkurser i november

Så hanterar modebranschen Black friday

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Nu drar Stadium sig ur Tyskland

Wesc tackar för sig i egna butiksledet

Butiksnytt
Din sko i specialdesignat format

Butiksnytt
Sjunde butiken för Ideal of Sweden

Jobb & Karriär
Intersport värvar från Clas Ohlson

Sports Direct byter namn

Asos rekryterar

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.181