23948sdkhjf

De ska lyfta Cellbes rörligt – kampanj blir realityserie

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren lanserar realityserie som leds av Amanda Schulman och Hannah Widell.

Efter sommaren går Cellbes stora rörliga satsning tillsammans med Perfect Day Media live under ledning av mediebolagets grundare och kreativa chefer Hannah Widell och Amanda Schulman.

Tillsammans med stylister ska duon möta och lyfta kvinnor som ska delta i e-handlarens reklamfotografering.

Läs också: Rekordår för Cellbes – premiär för ny kampanj i veckan

Realityserien om sex avsnitt är en utveckling av kampanjen #viärcellbes som startades för två år sedan, framtagen i samarbete med New Ad Agency, där e-handlaren låtit "streetcastade" lokala kvinnor från flera svenska städer bli modeller för en dag.

Kampanjbilderna togs av modefotografen Andreas Kock.

Med den tidigare kampanjen besökte e-handlaren med start våren 2017 11 städer däribland Mjölby, Skövde, Mora, Visby, Kiruna, Östersund, Halmstad, Enköping och Jönköping. Den nya rörliga programserien startar med ett besök i Ystad som därmed blir den 12:e staden på turnén.

– Det ska bli så roligt att få komma ut i landet och träffa alla dessa underbara kvinnor för att berätta deras historia. Vi arbetar dagligen för att lyfta kvinnor vilket är viktigt i precis allt vi gör, både i vårt bolagsbygge och kopplat till ämnen vi lyfter i vår podcast. Samarbetet med Cellbes känns därför väldigt naturligt och meningsfullt för oss, säger Hannah Widell och Amanda Schulman i ett pressmeddelande.

Cellbes, som säljer mode och inredning, grundades i Borås 1954 och omsättningen ligger på cirka 600 miljoner om året. Vd är Charlotte Nordén.

Förutom realityserien så ökar e-handlaren nu satsningen på traditionella annonser i tidningar och magasin och storsatsar även på utomhusreklam i hela Sverige efter påsk med synlighet i bland annat i busshållplatser och i tunnelbanan samt digitalt.

Mer om: Cellbes
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Tar steget från The Lobby och ska lyfta second hand, cirkulär design och “slow fashion” på egen yta.

Omtolkar klassiska militärplagg för regnigt klimat

Stutterheim fortsätter samarbetet med Alpha Industries.

Här stänger G-Star Raw

Dagens butiker behöver skapa ännu mer engagemang

KOM:s vd om nödvändigheten i att vara kreativ i kundmötet.

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

Snart dags för mode- och designvecka i Umeå

Nyhetsbrev

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Arkiv

Happy Socks vd slutar

Panorama Berlin till Tempelhof

London nästa för Boråstudenter

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Förbättrat Kappahl

Butiksnytt
Kappahl ut – NA-KD in

Jobb & Karriär
Från Springhill Textile till Wiges

Jobb & Karriär
"Jag siar att e-handelsdöden kommer gå ännu snabbare än butiksdöden"

Robert Axelsson är ny vd för Cama gruppen som ligger bakom e-handelsbutiken Hatshop.

Jobb & Karriär
Tillbaka hos Gant

Christopher Bastin kliver på som global artistic director och ska fungera som varumärkets ”kreativa katalysator”.

Bakåt och framåt med Nelly

E-handlaren firar 15 år med ny kampanj. ”En av Nellys främsta styrkor är att vi är nära vår målgrupp och förstår hur vi bäst når dem”, säger vd Anna Ullman Sersé till Habit.

Butiksnytt
Deichmann öppnar nytt och bygger om

Butiksnytt
Så ser nya NK Sport ut

Dubbla stolar för Svensk Digital Handels vd

Deras skönhetssatsning i stöpet – klädmärket i nytt bolag

& Other Stories bjuder in Arranging Things och har nytt byråsamarbete

H&M vill ha hyresavdrag för returnerade varor

Primark trotsar nättrend med butiksoffensiv

Miljöstipendium till sportklädesföretag

Naturkompaniet förvärvar butik – och öppnar en ny

Touchtech i nytt avtal med Bestseller

Modefotografen Peter Lindbergh död

Tar plats i underklädesföretagets styrelse

Zara tar ställning för kinesiskt styre

Atacac öppnar butik

Jobb & Karriär
Peak Performance tappar e-handels- och retailchef

Jobb & Karriär
Går till Arbesko

Depalma workwear väljer byrå

Jobb & Karriär
Värvas till Intersports styrelse

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.141