23948sdkhjf

De ska lyfta Cellbes rörligt – kampanj blir realityserie

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren lanserar realityserie som leds av Amanda Schulman och Hannah Widell.

Efter sommaren går Cellbes stora rörliga satsning tillsammans med Perfect Day Media live under ledning av mediebolagets grundare och kreativa chefer Hannah Widell och Amanda Schulman.

Tillsammans med stylister ska duon möta och lyfta kvinnor som ska delta i e-handlarens reklamfotografering.

Läs också: Han väljer skönhet framför mode

Realityserien om sex avsnitt är en utveckling av kampanjen #viärcellbes som startades för två år sedan, framtagen i samarbete med New Ad Agency, där e-handlaren låtit "streetcastade" lokala kvinnor från flera svenska städer bli modeller för en dag.

Kampanjbilderna togs av modefotografen Andreas Kock.

Med den tidigare kampanjen besökte e-handlaren med start våren 2017 11 städer däribland Mjölby, Skövde, Mora, Visby, Kiruna, Östersund, Halmstad, Enköping och Jönköping. Den nya rörliga programserien startar med ett besök i Ystad som därmed blir den 12:e staden på turnén.

– Det ska bli så roligt att få komma ut i landet och träffa alla dessa underbara kvinnor för att berätta deras historia. Vi arbetar dagligen för att lyfta kvinnor vilket är viktigt i precis allt vi gör, både i vårt bolagsbygge och kopplat till ämnen vi lyfter i vår podcast. Samarbetet med Cellbes känns därför väldigt naturligt och meningsfullt för oss, säger Hannah Widell och Amanda Schulman i ett pressmeddelande.

Cellbes, som säljer mode och inredning, grundades i Borås 1954 och omsättningen ligger på cirka 600 miljoner om året. Vd är Charlotte Nordén.

Förutom realityserien så ökar e-handlaren nu satsningen på traditionella annonser i tidningar och magasin och storsatsar även på utomhusreklam i hela Sverige efter påsk med synlighet i bland annat i busshållplatser och i tunnelbanan samt digitalt.

Mer om: Cellbes
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

H&M testar biobränsle med Maersk

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Branschprofil moderator för Retaildagen

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Nyhetsbrev

River Island med ny vd

Arkiv

Glasögonmärke först ut i ny pop up-yta

Plus

De sätter färg på barnmodet

Johanna Törnebohm och Ellinor Nilsen är designerduon från Göteborg som sade upp sig från Monki för att starta Blaou. Nu är de aktuella på Aplace i Stockholm.

Finansman ökar innehav i skohandlare

Jobb & Karriär
I dig denim med ny vd

Grundaren och tidigare vdn stannar i bolaget men ska ha mer fokus på design, produktion och utveckling.

Adidas förlorar ensamrätt till ränder i EU

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Altor in som storägare i XXL

Nya hot mot hårt pressad modehandel

Utmärkelser ska uppmuntra till hållbarhet och förnyelse – här är de nominerade

Nygammal ägare driver JC vidare

Klart: Camilla Malmströms med ny ägare

Nu är affären i hamn och nya ägare har tagit över den konkursade modekedjan.

Sportamore fick bråttom – öppnar en månad tidigare än planerat

Jobb & Karriär
Ska vässa Lindex kundupplevelse

Kliver in i en ny roll som creative director. Har ett förflutet hos Monki och Björn Borg och är medgrundare till märket John Sterner.

Ska revolutionera modebranschen – talar på Habit Modebranschens Dag

Nu läggs ytterligare en talare till programmet.

Villervalla stänger butik

In på citygatan flyttar i stället Humana Second Hand.

Besparingsprogram för Tiger of Sweden

"NOOS kan rädda modefackhandeln"

KRÖNIKAN: Never out of stock är revolutionerande och en konkurrensfördel för den lilla handlaren men även för leverantören, skriver Mikael Sandström.

Treksta flyttar in i Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Pitti Uomo i siffror

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Avslappnad silhuett i Florens

Stockmann säger upp 150

Blickar mot öst

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Dags för Pitti Uomo

Missa inte årets branschseminarium

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Får betala miljonbelopp för att stänga

Om influencers får välja

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.129