23948sdkhjf

De ska lyfta Cellbes rörligt – kampanj blir realityserie

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren lanserar realityserie som leds av Amanda Schulman och Hannah Widell.

Efter sommaren går Cellbes stora rörliga satsning tillsammans med Perfect Day Media live under ledning av mediebolagets grundare och kreativa chefer Hannah Widell och Amanda Schulman.

Tillsammans med stylister ska duon möta och lyfta kvinnor som ska delta i e-handlarens reklamfotografering.

Läs också: Rekordår för Cellbes – premiär för ny kampanj i veckan

Realityserien om sex avsnitt är en utveckling av kampanjen #viärcellbes som startades för två år sedan, framtagen i samarbete med New Ad Agency, där e-handlaren låtit "streetcastade" lokala kvinnor från flera svenska städer bli modeller för en dag.

Kampanjbilderna togs av modefotografen Andreas Kock.

Med den tidigare kampanjen besökte e-handlaren med start våren 2017 11 städer däribland Mjölby, Skövde, Mora, Visby, Kiruna, Östersund, Halmstad, Enköping och Jönköping. Den nya rörliga programserien startar med ett besök i Ystad som därmed blir den 12:e staden på turnén.

– Det ska bli så roligt att få komma ut i landet och träffa alla dessa underbara kvinnor för att berätta deras historia. Vi arbetar dagligen för att lyfta kvinnor vilket är viktigt i precis allt vi gör, både i vårt bolagsbygge och kopplat till ämnen vi lyfter i vår podcast. Samarbetet med Cellbes känns därför väldigt naturligt och meningsfullt för oss, säger Hannah Widell och Amanda Schulman i ett pressmeddelande.

Cellbes, som säljer mode och inredning, grundades i Borås 1954 och omsättningen ligger på cirka 600 miljoner om året. Vd är Charlotte Nordén.

Förutom realityserien så ökar e-handlaren nu satsningen på traditionella annonser i tidningar och magasin och storsatsar även på utomhusreklam i hela Sverige efter påsk med synlighet i bland annat i busshållplatser och i tunnelbanan samt digitalt.

Mer om: Cellbes
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Förlusttyngt MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

MQ blir Marqet: "Vi är medvetna om att vi har en resa att göra"

Habit fick en pratstund med vd Ingvar Larsson i nyinredda butiken för Marqet på Drottninggatan i Stockholm.

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Plus

Vinstrevansch för knappt hälften av skoleverantörerna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 5/7: 2018 var ett tillväxtår för skoleverantörerna, men marginalerna för hälften av företagen minskade.

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Boozt skriver ned prognos

Nyhetsbrev

Fem finalister från Sverige i Designers’ Nest

Arkiv

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Butiksnytt
Herrmode på hotell

Nu har Lidholm’s Clothier öppnat i Göteborg.

Jobb & Karriär
Ny vd för Tiger of Sweden

Rekryteras från Hugo Boss.

Minussiffror i modehandeln i oktober

Nu separeras RNB

Butiksnytt
J Lindeberg nyöppnar på Illum

Jobb & Karriär
Med Etons butiker i fokus

Ska leda utvecklingen av skjortföretagets fysiska butiker. Rekryteras från Kicks.

Jobb & Karriär
Finanschef blir vd

Aéryne i konkurs

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Gallerian skapar ny mötesplats och nytt retailkoncept

När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

Butiksnytt
Happy socks på välkänd shoppingadress

Se alla Företagens egna nyheter

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Sänd till en kollega

0.138