23948sdkhjf

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Temat i år är branschrevansch.

Den 5 september samlar Habit och Marketplace Borås branschen till en heldag i just Borås. Under dagen kommer åhörarna att få lyssna till en rad framstående entreprenörer, företagsledare och inspiratörer.

Läs också: Avavav flyttar fokus

Från Italien kommer Adam Friberg, medgrundare till Cheap Monday, Monki, Weekday och Avavav. Han talar om vad som krävs för att lyckas inom dagens retailvärld, om att förkasta gamla mönster, att inte förlita sig till tur utan våga ändra sitt beteende.

Från Boråsbaserade herrekiperingssajten Care of Carl kommer grundaren och vd:n Henning Källqvist, som berättar om företagets lyckosamma resa och vilka nycklarna är för att lyckas på en konkurrensutsatt marknad.

En annan framgångshistoria på nätet är Bubbleroom. Vd:n Ville Kangasmuukko Nordström talar om bolagets förändringsresa; Efter år av förluster vände han det till ett tillväxtbolag med lönsamhet. Här berättar han hur.

Annika Telléus från Utvecklingsverkstan fokuserar på vikten av att ställa de rätta frågorna och att lyssna för att få företag och organisationer att tänka i nya och utvecklingsbara banor.

Läs också: Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Magnus Hjörne, som var med och grundade e-handelsbolaget NA-KD, kommer inge hopp för den fysiska handeln. Han delar med sig av recepten som har banat väg för nätjättens lyckosamma wholesaleverksamhet.

Atacac är Göteborgsföretaget som går sin egen väg vad gäller design, e-handelsförsäljning och försäljningsmodell. Här berättar en av grundarna, Rickard Lindqvist, hur modebranschen kan jobba mer hållbart, bland annat med hjälp av 3D-teknik.

Hållbart blir det även från Linda Jöfelt som driver det egna varumärket Dughult som tillverkas i Göteborg. Hon delar med sig av hur man når framgång genom att sätta höga mål och inte vara rädd för att misslyckas.

Lyssna även till Lin Eriksson Nordström från Valuefication som kommer att prata om influencermarknadsföring, Josephine Ahlengren, Lectra, som talar om att optimera it-processer samt Olof Darpö, delägare Boston Consulting Group och med tio års erfarenhet av mode- och lyxsegmentet, lyfter frågan om den digitala omställningen och de gemensamma nämnarna för att lyckas.   

För mer information och anmälan: Habit Modebranschens Dag 2019

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Premiär för nya Åhléns – från varuhus till marknadsplats

Lägger om affärsmodellen, hyr ut ytor och ska göra om fler varuhus i landet till lokala marknadsplatser.

Klassiska plagg med grafiska element

Duon med lång bakgrund i modebranschen ligger bakom nytt varumärke.

Minskad försäljning och ökad förlust för Lexington Company

Plus

Jeanskvintettens revansch

De brinner för det fysiska mötet i landets små- och mellanstora städer. För tre år sedan bröt de sig ur JC. Habit samlade de fem grundarna till Jeansbolaget – kedjan som har seglat upp som nummer ett bland denimaktörerna efter JC-kraschen.

Butiksnytt
Ellos öppnar outlet

Butiksnytt
Nu öppnar Denim & Friends

Trio ligger bakom ny fysisk butikssatsning som får premiär på torsdagen. I slutet av september ska kedjan omfatta fem butiker.

Nyhetsbrev

Maxjenny till Mood

Arkiv

Jobb & Karriär
MQ rekryterar ny design- och inköpschef från Weekday

Butiksnytt
Blank the Hub till Skövde

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Plus

Vårens primörer

INKÖP VÅR/SOMMAR 2020: Habits Christina Bild och Linnea Öst tecknar säsongens mest stilsäkra damtrender.

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Butiksnytt
Loewe öppnar på NK

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Så sålde New Wave

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nelly söker ny logistiklösning

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.105