23948sdkhjf

Efter New York väntar San Francisco

Fortsätter USA-satsningen och tar herrmodemärket till nystartat butikskoncept.

I maj lanserade Johan Lundell det egna hållbara varumärket Blankdays i USA med en pop up-butik i New York som höll öppet under tre månader. Det var längre än initialt planerat då gensvaret enligt varumärket var mycket gott.

Nu fortsätter satsningen i USA och i veckan, den 8 augusti, introduceras nu herrmodemärket i nystartade Re:store med adressen 120 Maiden Lane i San Francisco.

På ytan ska ett antal handplockade onlinevarumärken rymmas i en inspirerande miljö tillsammans med ett fåtal större varumärken. Satsningen går i linje med Blankdays strategi att presentera och sälja märket i fysiska butiker under kortare perioder.

– Våra produkter fick ett bättre mottagande i USA än vi någonsin kunnat drömma om, de första dagarna sålde vi slut på flera produkter och storlekar. Vi har fått skicka över allt vi kunnat och har därför haft i stort sett tomt på lager hela sommaren, men nu fylls äntligen lagret på igen, säger Johan Lundell, grundare och designer i en kommentar.

Blankdays vision är att skapa hållbara baskläder .

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078