23948sdkhjf

Startar prenumerationstjänst

Han bygger om fiskbutik till showroom och kontor och lägger till ny service till återkommande kunder.

I augusti lanserade Johan Lundell det egna hållbara varumärket Blankdays och nu har företaget på kort tid växt ur det nuvarande lokalerna.

Därför är han nu i färd med att renovera en anrik tidigare fiskbutik i Jönköping, Wallins Fisk, och den nya lokalen ska fungera som kontor, showroom, provrum enligt överenskommelse, eventlokal för både det egna märket och andra hållbara initiativ samt som pop up-butik och lager.

Adressen är Klostergatan 64 i Jönköping och Johan Lundell säger att han ska göra sitt yttersta för att bevara den unika genuina industriella känslan som finns i lokalen då den tidigare hyresgästen huserade på adressen i 70 år.

Johan Lundell är också i fart med att starta upp en prenumerationstjänst av det egna märket. Anledningen är att han efter en god uppstart  noterat att närmare 60 procent av kunderna efter fyra månader är återkommande.

- Efterfrågan har redan kommit, så vi ser det som en väldigt bra service till våra kunder att kunna välja fritt hur många plagg och hur ofta man vill ha leverans. Självklart blir det utan krav på antal köp för kunden och man kan säga upp sitt abonnemang precis när man vill så att det blir inga inga krångliga prenumerationsavtal, säger Johan Lundell till Habit.

Tekniken och lösningen är klar och ska nu testas och kopplas ihop med den vanliga sajten och webbutiken och Johan Lundell hoppas att tjänsten  ska vara tillgänglig och rulla inom två till sex veckor.

Blankdays grundades i början av året  och de första plaggen, t-shirts, huvtröjor, boxershorts, collegetröjor och strumpor, lanserades på sensommaren.

Snart släpps även skjortor och till nästa höst väntar lansering av stickat.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078