23948sdkhjf

Startar prenumerationstjänst

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Han bygger om fiskbutik till showroom och kontor och lägger till ny service till återkommande kunder.

I augusti lanserade Johan Lundell det egna hållbara varumärket Blankdays och nu har företaget på kort tid växt ur det nuvarande lokalerna.

Därför är han nu i färd med att renovera en anrik tidigare fiskbutik i Jönköping, Wallins Fisk, och den nya lokalen ska fungera som kontor, showroom, provrum enligt överenskommelse, eventlokal för både det egna märket och andra hållbara initiativ samt som pop up-butik och lager.

Adressen är Klostergatan 64 i Jönköping och Johan Lundell säger att han ska göra sitt yttersta för att bevara den unika genuina industriella känslan som finns i lokalen då den tidigare hyresgästen huserade på adressen i 70 år.

Johan Lundell är också i fart med att starta upp en prenumerationstjänst av det egna märket. Anledningen är att han efter en god uppstart  noterat att närmare 60 procent av kunderna efter fyra månader är återkommande.

- Efterfrågan har redan kommit, så vi ser det som en väldigt bra service till våra kunder att kunna välja fritt hur många plagg och hur ofta man vill ha leverans. Självklart blir det utan krav på antal köp för kunden och man kan säga upp sitt abonnemang precis när man vill så att det blir inga inga krångliga prenumerationsavtal, säger Johan Lundell till Habit.

Tekniken och lösningen är klar och ska nu testas och kopplas ihop med den vanliga sajten och webbutiken och Johan Lundell hoppas att tjänsten  ska vara tillgänglig och rulla inom två till sex veckor.

Blankdays grundades i början av året  och de första plaggen, t-shirts, huvtröjor, boxershorts, collegetröjor och strumpor, lanserades på sensommaren.

Snart släpps även skjortor och till nästa höst väntar lansering av stickat.

Mer om: Blankdays
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Nyhetsbrev

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Arkiv

Ny vd till Pandora

Tvärstopp för Odd Molly

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Så ska Lager 157 charma Norge

Stärkt Lindex

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Ska göra accessoarer åt WeSC

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Gina Tricot ska mammamatcha

Modekedjan lanserar barnkläder med budskap. Ska bli del i framtida affärssatsning.

Rejält resultattapp för sportkedjan

Ska stärka startups inom fashiontech

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.151