23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Efter New York väntar San Francisco

Fortsätter USA-satsningen och tar herrmodemärket till nystartat butikskoncept.

I maj lanserade Johan Lundell det egna hållbara varumärket Blankdays i USA med en pop up-butik i New York som höll öppet under tre månader. Det var längre än initialt planerat då gensvaret enligt varumärket var mycket gott.

Nu fortsätter satsningen i USA och i veckan, den 8 augusti, introduceras nu herrmodemärket i nystartade Re:store med adressen 120 Maiden Lane i San Francisco.

På ytan ska ett antal handplockade onlinevarumärken rymmas i en inspirerande miljö tillsammans med ett fåtal större varumärken. Satsningen går i linje med Blankdays strategi att presentera och sälja märket i fysiska butiker under kortare perioder.

– Våra produkter fick ett bättre mottagande i USA än vi någonsin kunnat drömma om, de första dagarna sålde vi slut på flera produkter och storlekar. Vi har fått skicka över allt vi kunnat och har därför haft i stort sett tomt på lager hela sommaren, men nu fylls äntligen lagret på igen, säger Johan Lundell, grundare och designer i en kommentar.

Blankdays vision är att skapa hållbara baskläder .

BREAKING
{{ article.headline }}
0.189