23948sdkhjf

Campadre satsar fysiskt

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Shoppingklubben Campadre satsar fysiskt i Stockholm och tar över Gallerians övre plan med sin datadrivna popup-butik. E-handelssajten flyttar utvalda delar av sitt sortiment till en sommarbutik där stockholmare och turister kan shoppa mode, skönhet och inredning till onlinepriser.

Läs också: Klarna och Gigstr i pop up-samarbete: ”Retail är inte döende - tråkig retail är döende”

Dessutom kan man hänga i iZettles sommar-lounge, testa glassnyheter i en glassbar och använda den senaste butiksteknologin som interaktiva skärmar, virtuella köer och ljudduschar.

Emma Lundberg och Hannah Nordenström, projektledare hos Campadre förklarar:

– Ytan kommer bli mer än bara smart shopping. Genom exklusiva kundevents, träningspass tillsammans med FitnessCollection, influencer-träffar, och spelningar med Epidemic Sounds artister vill vi ge tillbaka till våra kunder och etablera Campadres varumärke som Nordens ledande mötes- och marknadsplats för företag och trendmedvetna konsumenter.

Tillsammans med bland andra personalpartnern Gigstr vill man se hur tillfälliga butiker, flexibel personal och butiksteknologi såsom smarta klockor kan skapa engagerande butiksupplevelser och samtidigt effektivisera bemanningen.

Läs också: Stor studie: Större varukorg med omnikanal

Gigstrs vd Rasmus Solholm säger: – Genom att integrera smart teknik och vår gigbaserade personal kan man både optimera sin bemanning, ge bättre kundservice och hjälpa personalen att veta var i butiken de behövs och när.

Linus Kaasik, medgrundare av Nordic Tech House som utvecklat konceptet är nöjd att butiksprojektet äntligen är igång:

– Vi är otroligt glada över att äntligen få starta igång vårt STHLM Retail Lab-initiativ tillsammans med Campadre, en aktör som verkligen ligger i framkant.

– Vi ser även framemot att få visa upp hur man med hjälp av teknik kommer att kunna erbjuda bättre kundupplevelser och underlätta i beslutsfattande.

Läs också: Ivyrevel poppar upp i MoS

Partner i projektet är också iZettle vars kassasystem är byggda för att göra både butiks- och onlineköp så enkla som möjligt.

– Vi har länge pratat om att gränsen mellan att driva företag online och offline håller på att suddas ut. Vi är med på det här initiativet för att på ett kul sätt visa upp vad som kan hända där i gränslandet och vad generation z, som i dag utgör en tredjedel av alla konsumenter, efterfrågar, säger Sara Arildsson, operativ chef på iZettle.

Campadre Summer Shack har öppet mellan 3 juli och 30 september i Gallerian i Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

De deltar under digitala visningsveckan

På onsdagen kommunicerades schema för kommande Stockholm Fashion Week. Lejonparten av inslagen under veckan sänds från en studio på Fotografiska.

Adidas förlänger med dansk toppchef

Plus

Så blev Carin Westers varumärke Åhléns bästsäljare

Carin Westers självbetitlade varumärke är Åhléns största dragplåster inom mode. Nu väntar global lansering. Habit har träffat grundaren som ansvarar för varuhuskedjans fyra egna etiketter.

Vändning för Adidas

Priveq tar majoritetspost i Trendhim – Daniel Wellingtons tidigare vd kliver in som styrelsemedlem

VRG genomför riktad nyemission

Nyhetsbrev

Modemärken öppnar tillfälligt i Kärnan

Arkiv

Engholms i nya händer

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

Svensk Digital Handel om Amazon: "Konkurrensen måste ske på lika villkor"

Svensk Digital Handel välkomnar Amazon men siar att prispress och tuff konkurrens väntar.

Ljusning för Thernlunds: "Kunderna har kommit tillbaka till butikerna"

I juli ökade försäljningen i de fysiska butikerna med nära 30 procent. Nu väntar ytterligare satsningar på e-handel och sortiment.

Amazon bekräftar: Svensk sajt blir verklighet

VRG utser ny koncernledning och ansöker om förlängd rekonstruktion

Ackordsförslag skickas nu ut till bolagets borgenärer.

Jobb & Karriär
Från Miinto till Zalando

Eton drar upp tempot i USA

Mini Rodini till Zalando

Butiksnytt
Isabel Marant har öppnat på NK

Färre konkurser i detaljhandeln i juli

Källor: Amazonetablering i Sverige höst

Uppgifterna om e-handelsjättens ankomst uppges vara bekräftade.

Lindex tillbaka till normala nivåer efter kraftig försäljningsminskning

RNB: Klartecken för fortsatt rekonstruktion

Odd Molly-ägda Used By slås ihop med Yaytrade

Transaktionen värderar Odd Mollys second hand-bolag till 27 miljoner kronor.

Zalando knyter till sig Arket

Footway köper upp Solestory

Stark vändning för Uniqlo – ökade med 26 procent

Tommy Hilfiger i samarbete med japanskt varumärke

Svenskt företag bakom kändisars munskydd – lagret slutsålt

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.125