23948sdkhjf

Efter konkurserna – koncernen ökar kraftigt

MBRS Group, där Odd Molly ingår, ökar resultatet kraftigt under årets andra kvartal.

MBRS, som tidigare hette We Are Spin Dye och som är ett techbolag med fokus på onlineförsäljning inom segmenten mode, heminredning och skönhet, redovisar en nettoomsättning på 118 miljoner kronor för det andra kvartalet 2022 (86,0).  

Under året har koncernen försatt både Campadre och Best of Brands i konkurs, och tidigare vd Niclas Ekdahl har också klivit av sin roll.

Rörelseresultatet uppgick till 33,4 miljoner kronor (-13,4) och periodens resultat blev 33,1 miljoner kronor (-14,6).  

– En betydande del av resultatförbättringen är hänförlig till engångseffekter till följd av avvecklingen av tidigare koncernbolag (Campadre och Best of Brands), uppger MBRS tillförordnade vd Andreas Andrén, i rapporten. 

Han säger vidare att modevarumärkena Odd Molly och Hunkydory har lyckats överprestera mot marknaden i stort. Odd Molly och Hunkydory har ökat sin försäljning med 34 procent till 157 miljoner kronor, jämfört med 117 miljoner kronor motsvarande period föregående år. Tillväxten i affärsområde Brands för årets andra kvartal summerade till 27 procent med en försäljning på 76,1 miljoner kronor (60,1). Andelen onlineförsäljning fortsatte att öka och stod för 86 procent av nettoomsättningen. MBRS kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till -18,9 miljoner kronor (-4,2) under det andra kvartalet. Likvida medel uppgick till 29,8 miljoner kronor (3,7) vid periodens slut. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11