23948sdkhjf

Campadre satsar fysiskt

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Shoppingklubben Campadre satsar fysiskt i Stockholm och tar över Gallerians övre plan med sin datadrivna popup-butik. E-handelssajten flyttar utvalda delar av sitt sortiment till en sommarbutik där stockholmare och turister kan shoppa mode, skönhet och inredning till onlinepriser.

Läs också: Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Dessutom kan man hänga i iZettles sommar-lounge, testa glassnyheter i en glassbar och använda den senaste butiksteknologin som interaktiva skärmar, virtuella köer och ljudduschar.

Emma Lundberg och Hannah Nordenström, projektledare hos Campadre förklarar:

– Ytan kommer bli mer än bara smart shopping. Genom exklusiva kundevents, träningspass tillsammans med FitnessCollection, influencer-träffar, och spelningar med Epidemic Sounds artister vill vi ge tillbaka till våra kunder och etablera Campadres varumärke som Nordens ledande mötes- och marknadsplats för företag och trendmedvetna konsumenter.

Tillsammans med bland andra personalpartnern Gigstr vill man se hur tillfälliga butiker, flexibel personal och butiksteknologi såsom smarta klockor kan skapa engagerande butiksupplevelser och samtidigt effektivisera bemanningen.

Läs också: De öppnar labb för ny retail i Gallerian

Gigstrs vd Rasmus Solholm säger: – Genom att integrera smart teknik och vår gigbaserade personal kan man både optimera sin bemanning, ge bättre kundservice och hjälpa personalen att veta var i butiken de behövs och när.

Linus Kaasik, medgrundare av Nordic Tech House som utvecklat konceptet är nöjd att butiksprojektet äntligen är igång:

– Vi är otroligt glada över att äntligen få starta igång vårt STHLM Retail Lab-initiativ tillsammans med Campadre, en aktör som verkligen ligger i framkant.

– Vi ser även framemot att få visa upp hur man med hjälp av teknik kommer att kunna erbjuda bättre kundupplevelser och underlätta i beslutsfattande.

Läs också: Ivyrevel poppar upp i MoS

Partner i projektet är också iZettle vars kassasystem är byggda för att göra både butiks- och onlineköp så enkla som möjligt.

– Vi har länge pratat om att gränsen mellan att driva företag online och offline håller på att suddas ut. Vi är med på det här initiativet för att på ett kul sätt visa upp vad som kan hända där i gränslandet och vad generation z, som i dag utgör en tredjedel av alla konsumenter, efterfrågar, säger Sara Arildsson, operativ chef på iZettle.

Campadre Summer Shack har öppet mellan 3 juli och 30 september i Gallerian i Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Så ska Saddler bli ledande varumärke inom läderaccessoarer

Jobb & Karriär
Hit går Tensons tidigare vd

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Duo vill revolutionera handskmarknaden med nytt varumärke

Nu lanserar Ingrid von Konow och Ulrika Fohgelberg Nordén märket Handsome Stockholm.

Kinnevik säljer i Zalando

Butiksnytt
Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Nyhetsbrev

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Arkiv

Bryter samarbeten med återförsäljarna för att sy upp på beställning

I veckan lanseras modeföretaget Aérynes nya produktionsmodell. Grundaren Siri Vikman vill omdefiniera begreppet hållbarhet och attackera frågan om överlager.

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Triumph inleder samarbete med Texaid

Ökad försäljning för H&M

Omtolkar klassiska militärplagg för regnigt klimat

Stutterheim fortsätter samarbetet med Alpha Industries.

Butiksnytt
Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Tar steget från The Lobby och ska lyfta second hand, cirkulär design och “slow fashion” på egen yta.

Här stänger G-Star Raw

Snart dags för mode- och designvecka i Umeå

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Happy Socks vd slutar

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

London nästa för Boråstudenter

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Panorama Berlin till Tempelhof

Butiksnytt
Kappahl ut – NA-KD in

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Förbättrat Kappahl

Jobb & Karriär
Från Springhill Textile till Wiges

Butiksnytt
Deichmann öppnar nytt och bygger om

Dubbla stolar för Svensk Digital Handels vd

H&M vill ha hyresavdrag för returnerade varor

Miljöstipendium till sportklädesföretag

Primark trotsar nättrend med butiksoffensiv

Naturkompaniet förvärvar butik – och öppnar en ny

Touchtech i nytt avtal med Bestseller

Modefotografen Peter Lindbergh död

Tar plats i underklädesföretagets styrelse

Zara tar ställning för kinesiskt styre

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.164