23948sdkhjf

Glasögonmärke först ut i ny pop up-yta

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Som Habit tidigare skrivit så har Scandinavian Man både e-handel och pop up-yta på gång, den senare i anslutning till det nya kontoret på Mäster Samuelsgatan i Stockholms city.

Först ut på ytan om 500 kvadratmeter är svenska glasögonmärket Chimi Eyewear som ska husera i lokalerna under hela sommaren.

– Efter att ha öppnat vår första butik under förra sommaren, belägen på Södermalm i Stockholm, utvecklade vi ett enkelt koncept med persienner och piedestaler som vi kallar Chimi Gallery. Galleriet gör det enkelt att visa på helheten i utbudet och förstå grundkonceptet men också att göra det lättare för kunden att välja glasögon samt belysa de stilarna som ingår i samarbeten eller är limiterade till en viss tid, säger Charlie Lindström, creative director.

Under hösten ska olika modemärken husera på och ska bytas ut varannan vecka.

Vår nya pop-up-yta på Mäster Samuelsgatan 42 kommer fungera som ett levande galleri för nordiska mode- och livsstilsvarumärken. I samband med att vi lanserar vår egen e-handelsplattform, blir den fysiska ytan ett perfekt komplement för de varumärken vi samarbetar med. Under sommaren huserar Chimi Eyewear i butiken, men under hösten kommer det finnas ett nytt modevarumärke på plats varannan vecka, säger Konrad Olsson, chefredaktör och medgrundare till Scandinavian Man.

Chimi Eyewear har därtill en ny artistic director i Rami Hanna, som även är verksam som fotograf och stor i sociala medier.

Solglasögonmärket har enligt uppgift haft en väldigt god utveckling och gjort flera uppmärksammade samarbeten bland annat med modellen Elsa Hosk.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Så ska Saddler bli ledande varumärke inom läderaccessoarer

Jobb & Karriär
Hit går Tensons tidigare vd

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Duo vill revolutionera handskmarknaden med nytt varumärke

Nu lanserar Ingrid von Konow och Ulrika Fohgelberg Nordén märket Handsome Stockholm.

Kinnevik säljer i Zalando

Butiksnytt
Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Nyhetsbrev

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Arkiv

Bryter samarbeten med återförsäljarna för att sy upp på beställning

I veckan lanseras modeföretaget Aérynes nya produktionsmodell. Grundaren Siri Vikman vill omdefiniera begreppet hållbarhet och attackera frågan om överlager.

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Triumph inleder samarbete med Texaid

Ökad försäljning för H&M

Omtolkar klassiska militärplagg för regnigt klimat

Stutterheim fortsätter samarbetet med Alpha Industries.

Butiksnytt
Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Tar steget från The Lobby och ska lyfta second hand, cirkulär design och “slow fashion” på egen yta.

Här stänger G-Star Raw

Snart dags för mode- och designvecka i Umeå

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Happy Socks vd slutar

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

London nästa för Boråstudenter

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Panorama Berlin till Tempelhof

Butiksnytt
Kappahl ut – NA-KD in

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Förbättrat Kappahl

Jobb & Karriär
Från Springhill Textile till Wiges

Butiksnytt
Deichmann öppnar nytt och bygger om

Dubbla stolar för Svensk Digital Handels vd

H&M vill ha hyresavdrag för returnerade varor

Miljöstipendium till sportklädesföretag

Primark trotsar nättrend med butiksoffensiv

Naturkompaniet förvärvar butik – och öppnar en ny

Touchtech i nytt avtal med Bestseller

Modefotografen Peter Lindbergh död

Tar plats i underklädesföretagets styrelse

Zara tar ställning för kinesiskt styre

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.152