23948sdkhjf

Chimi gör somrigt gästspel på NK

Gör entré i nya satsningen NK Stage på varuhuset i Stockholm. Följer på samarbete med NK i Göteborg.

På torsdagen öppnade Chimi Eyewear en popup-butik på NK i Stockholm som ska hålla öppet under drygt tre månader. Butiken öppnar på plan ett på en yta som beskrivs som varuhusets nya satsning och arena för gästande varumärken.

– Nordiska Kompaniet har alltid varit och är en långsiktig och viktig partner för oss på Chimi. Vi är förväntansfulla och glada över att påbörja ett samarbete i Stockholm under sommaren. Vi ser varuhuset som en fantastisk förlängning av vår försäljning idag, och som även bidrar till ett bredare komplement av nya kunder, säger Daniel Djurdjevic, vd och som tillsammans med Charlie Lindström grundade varumärket 2016.

Sedan förra våren finns Chimis produkter på NK i Göteborg. Våren 2020 öppnade varumärket en flaggskeppsbutik på Kungsgatan i Stockholm

Ambitionen med NK Stage är locka nya besökare till varuhuset. På scenen ska ett noga utvalt och föränderligt innehåll presenteras av olika varumärken och upplevelser, heter det.

Chimi gästar NK Stage fram till den 31 augusti.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Inköpen som trendar aw 2023
Branschen tar farväl av Revolver – leverantörerna positiva till mässflytt
Här är Peak Performance nya butik i Kina
Nyemission och besparingar för förlusttyngt Nelly
Footways försäljning rasar
Ciff tillbaka på samma nivå som före pandemin
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.125