23948sdkhjf

Succébolag lanserar klädkollektion

Svenska Chimi ger sig in i modesegmentet när bolaget släpper sin första klädkollektion i dag, måndag.

Solglasögonmärket har haft en flygande start. Under de tre senaste åren har bolaget vuxit från 55 miljoner kronor i omsättning till 94 miljoner. 

Nu adderas även kläder till utbudet. I dag släpps en dam- och herrkollektion i bolagets e-handel och butik. Bakom kollektionen står Chimis medgrundare och designer Charlie Lindström, som i en kommentar understryker att Chimi inte ser sig inte som ett konventionellt modevarumärke. I debutkollektionen korsbefruktar han sportmode med skräddat.

Plaggen är bland annat tillverkade i återvunnen nylon. Nyheter kommer att släppas löpande.  

Samtidigt förbereder sig bolaget för ytterligare en debut. I månadsskiftet januari/februari öppnar Chimi sin första fysiska butik utanför Sverige, närmare bestämt i Paris. Butiken ligger mitt i centrala Marais, på 127 Rue Vielle du Temple. Därefter väntar etablering USA. 

– Före årets slut ska vi även slå upp dörrarna och bjuda in våra amerikanska kunder till vår värld i New York, skriver Fanny Savilahti, pr- och kommunikationschef, till Habit.

Chimi har butiker på Kungsgatan i Stockholm och på NK i Göteborg.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Inköpen som trendar AW 2023
Två modekoncept flyttar till Väla
Branschen tar farväl av Revolver – leverantörerna positiva till mässflytt
Här är Peak Performance nya butik i Kina
Nyemission och besparingar för förlusttyngt Nelly
Footways försäljning rasar
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094