23948sdkhjf

Han går till Jupiter Group

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Stockholmsbaserade företaget tar in ny partner som även kliver in i rollen som kreativ chef för herrmodebutikerna.

Alexander Rooslien klev den 1 augusti in i rollen som kreativ chef och partner i Stockholmsbaserade butikskonceptet Jupiter Group. Han kommer närmast från Peak Performance och posten som senior KAM, en roll han innehaft under de tre senaste åren.

Hos Jupiter Group ska han ansvara för marknadsföring och inköp men också driva produktutvecklingen för det egna varumärket, Adverb, samt arbeta med butikernas uttryck.

- Mitt initiala fokus kommer att ligga på att tydliggöra butikernas identitet. Vi ska bli ännu mer unika i vårt koncept och varumärkesportfölj, där vi kommer att fortsätta att lyfta blicken från Skandinavien och fördjupa våra exklusiva samarbeten med en lång rad internationella varumärken. Det ska även bli spännande att dra upp strategin inför framtiden. Inte minst vad gäller vårt egna varumärke, Adverb, säger Alexander Rooslien i en kommentar.

Jupiter Group är enligt, ett pressmeddelande, inne i ett förändringsarbete och grundaren Olle Dahlström utlovar att  "en hel del överraskningar" väntar under det kommande året. 

Mer om: Jupiter Group
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Då får modekedjan ny vd

Nyhetsbrev

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Arkiv

Från kläder till väskor

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Modemärke med ny identitet

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Här stänger Polarn O. Pyret

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Vad händer hos Bruno?

Jobb & Karriär
Hon är ny vd för Wiges

Efterträder Lars Bodin som verkat på vd-posten i 17 år.

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.114