Brothers onlineraket - ökade med 95 procent

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Så förklarar man den kraftiga tillväxten på webben.

Brothers ökade omsättningen under det tredje kvartalet med 2,4 procent och rörelseresultatet var 40 procent, jämfört med samma period i fjol.

En framgång som kan tillskrivas en massiv tillväxt hos onlineförsäljningen i Sverige, som uppnådde en ökning med 95 procent under det tredje kvartalet i det brutna räkenskapsåret.

Vi älskar att vara där våra kunder är och leverera det de behöver, när de behöver det. Smakfull stilvägledning, pålitlighet och integration med Brothers gedigna butiksnät uppskattas, vilket tillväxtsiffrorna tydligt avslöjar, säger Oscar Arrsjö, tf marknads- och e-handelschef hos Brothers.

Enligt Brothers själva beror ökningen på att servicekonceptet i butik även genomsyrar webbshoppen.

Med vind i seglen tar man nu sikte mot nya mål.
– V
i har bara börjat. Bössan är fulladdad med skarp e-handelsammunition inför hösten, säger Oscar Arrsjö.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja i rekonstruktion då bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms försattes i rekonstruktion på torsdagen.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Istället för droger träningskläder

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Hon lämnar Ellos

Nyhetsbrev

Nattklubb för New Black

Arkiv

Beckmans till Paris

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Linköpingsgalleria byter ägare

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med JC och levererar varor till kedjans butiker med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear".

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Vändning för H&M

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Röhnisch till mini

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.185