23948sdkhjf

Så ser nya JC ut

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Totalt denimfokus i kedjans nya butik i Umeå. Åtta nya butiker ska öppna i år.

Butikskedjan presenterar nytt butikskoncept och lägger fokus på enbart denim i en ny butik i Avion shopping i Umeå. Butiken omfattar 140 kvadratmeter säljyta vilket enligt kedjan är en perfekt och effektiv ytstorlek för det nya konceptet där stor energi lagts på omnikanalstrategi.

I butiken finns ny teknik som skärmar vid entrén för att hjälpa kunden hitta till rätt modell och märke i den fysiska miljön men också för att integrera butiksupplevelsen med e-handel. I butiken presenteras sedan de föreslagna jeansmodellerna genom att boxar med jeans som passar önskemålen tänds upp.

– Ambitionen med det nya butikskonceptet är att föra e-handeln in i butiken och ändå låta kunden dra nytta av personalens expertis och service, säger Stefano di Martino, vd för JC i en kommentar.

Inredningen består av väggfasta boxar med jeans sorterade efter framförallt passform men även varumärke, tvätt och färg. I sortimentet finns märken som Lee, Levi´s, Replay, Tiger of Sweden och Velour.

JC ska öppna fler fysiska butiker och ytterligare åtta butiker är under planering under året. När och var öppningar ska ske kan inte Sverigechef Josefine Seifert uttala sig om när Habit ställer frågan.

Förutom det nya denimkonceptet bygger kedjan om även de större butikerna med fullsortiment. De olika butiksspåren löper parallellt bredvid varandra. Sedan i höstas finns även skor i sortimentet och i vår plockar kedjan in sneakermodeller i bland annat kanvas under egna varumärket Crocker.

Mer om: JC
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (1)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

De tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Prisad modebutik öppnar webbutik

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

The Kooples mot ny ägare?

Brixtol Textiles för Ung Cancer

Nyhetsbrev

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Arkiv

Filippa K lanserar ny e-handel

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Utmanande kvartal för Asos

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

NA-KD till Kompassen

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

MQ gör företrädesemission

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.151