Så ser nya JC ut

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Totalt denimfokus i kedjans nya butik i Umeå. Åtta nya butiker ska öppna i år.

Butikskedjan presenterar nytt butikskoncept och lägger fokus på enbart denim i en ny butik i Avion shopping i Umeå. Butiken omfattar 140 kvadratmeter säljyta vilket enligt kedjan är en perfekt och effektiv ytstorlek för det nya konceptet där stor energi lagts på omnikanalstrategi.

I butiken finns ny teknik som skärmar vid entrén för att hjälpa kunden hitta till rätt modell och märke i den fysiska miljön men också för att integrera butiksupplevelsen med e-handel. I butiken presenteras sedan de föreslagna jeansmodellerna genom att boxar med jeans som passar önskemålen tänds upp.

– Ambitionen med det nya butikskonceptet är att föra e-handeln in i butiken och ändå låta kunden dra nytta av personalens expertis och service, säger Stefano di Martino, vd för JC i en kommentar.

Inredningen består av väggfasta boxar med jeans sorterade efter framförallt passform men även varumärke, tvätt och färg. I sortimentet finns märken som Lee, Levi´s, Replay, Tiger of Sweden och Velour.

JC ska öppna fler fysiska butiker och ytterligare åtta butiker är under planering under året. När och var öppningar ska ske kan inte Sverigechef Josefine Seifert uttala sig om när Habit ställer frågan.

Förutom det nya denimkonceptet bygger kedjan om även de större butikerna med fullsortiment. De olika butiksspåren löper parallellt bredvid varandra. Sedan i höstas finns även skor i sortimentet och i vår plockar kedjan in sneakermodeller i bland annat kanvas under egna varumärket Crocker.

Mer om: JC


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Kommentarer

sven mag
Ser fint ut.. Men har ni tagit bort stygnen i loggan?

Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja i rekonstruktion då bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms försattes i rekonstruktion på torsdagen.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nattklubb för New Black

Beckmans till Paris

Istället för droger träningskläder

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med JC och levererar varor till kedjans butiker med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear".

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Vändning för H&M

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.215