23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Det lilla klädmärket med stora visioner – ”Prognosen pekar mot minst en tredubbling”

För klockdesignern Niklas Pernwall och hockeyspelaren Kevin Forsman började det med ett samtal om att göra något tillsammans. Men tajmningen var aldrig rätt. Efter många turer nådde de ett vägskäl; fortsätta prata – eller göra slag i saken. 

I dag driver de Brown Avenue, ett ungt klädmärke som fokuserar på tidlösa stickade herrplagg. På kort tid har varumärket vuxit från idé till e-handel, återförsäljare och fysisk butik.

Allt började online. Men att sälja online visade sig vara lättare sagt än gjort. Hur skulle de på ett bra sätt förmedla den kvalitet som de själva var så stolta över? Det första naturliga steget blev återförsäljare.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.766|