23948sdkhjf

Sportringen blir helhetsleverantör till företag

Sportringen kompletterar sitt sortiment med yrkeskläder och profilprodukter. Ambitionen är att bli helhetsleverantör till företag.
Sportringen som i dagsläget har omkring 170 butiker lanserade sitt nya koncept i september. Enligt företagsledningen har ett stort antal butiker anammat den nya inriktningen, och tar in yrkeskläder och profilartiklar som ett komplement till sitt ordinarie sortiment.

Tanken är att en sportbutik ska bli helhetsleverantör till sina befintliga och nya kunder.
Blåkläder är sedan tidigare en av Sportringens samarbetspartners och nu anlitas ytterligare leverantörer som alla fyller en funktion och ett behov i bygget av det nya företagskonceptet.
Företagsledningen framhåller att responsen från butikerna har varit väldigt bra och Sportringen är nu redo att ta nästa steg.
– Vi tycker självklart att det är väldigt roligt att så många butiker redan har valt att ta in vårt nya koncept och tror på det vi gör säger Lars Palmgren vd på Sportringen AB.
Sportringen-kedjan består av cirka 170-butiker som ägs av fria handlare. Det innebär att varje butik har sitt eget produktsortiment. Detta gör att butikernas sortiment kan ha en stor variation beroende på inriktning och geografiskt läge.

Dagmar Forne/ Dagens Handel
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062