23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Notisen i New York Times satte Vincent Tallecs arbetarjacka på världskartan

Hur får man till en försäljnings-hit? Det vet Vincent Tallec, grundare av den svensk-franska butiken L’Usine Bleue på Nytorgsgatan i Stockholm. När hans blå arbetarjacka plötsligt omskrevs i New York Times sköt försäljningen i höjden. Ett år senare har han fortfarande svårt att möta efterfrågan. ”Det är gigantiskt!”, säger han till Habit.     

Det var när New York Times modebilaga T Magazine för ett år sedan listade de tio bästa ”chore coats” i prisspannet 40 dollar och uppåt som försäljningen fullkomligt sköt i höjden för den svensk-franska butiken L’Usine Bleue i Stockholm. Under några få veckor sålde jackorna slut. 

– Det var kul för jag fick kultureliten i New York att lägga beställningar, och assistenter till prominenta personer i världen. Det var väldigt roligt, plötsligt fick vårt lilla märke ganska stor uppmärksamhet i USA.   

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|