23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hon sätter nytt strumpmärke på marknaden: ”Jag har stora planer”

För en månad sedan gick Fredrika Edler till marknaden med strumpvarumärket Sazzy Socks. Med en bakgrund som digital marknadsspecialist är grundarens vision att inom ett år ta företaget till en omsättning på 2 miljoner kronor. ”Det förutsätter att märket kommer in hos återförsäljare.”  

Anledningen till varför Fredrika Edler bestämde sig för att starta ett strumpvarumärke liknar många andra entreprenörers resa. Hon saknade snygga strumpor som passade olika outfits och tillfällen.

– Tanken var inte att göra ett varumärke. Men när jag inte hittade vad jag sökte så fanns det ingen annan utväg, berättar hon för Habit. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|