23948sdkhjf

Startupen bygger sin affär på returer – vill lösa varumärkens huvudvärk

Resale-plattformen Ninyes vill komma åt problematiken med returer i branschen genom att sälja varumärkenas returnerade varor. ”Vår inställning är att allt som kan användas ska användas”, säger Therese Lyander, Nordenchef.
Tidigare i år inledde Ninyes ett pilotprojekt med svenska klädmärket Dedicated för att ta hand om deras returer från onlinehandeln. Sedan dess har bland annat By Malene Birger anslutit sig samt varumärken som Isbjörn of Sweden, Reima, Varg och Olars Ulla.

I Sverige räknar Ninyes med att 30 till 40 procent av alla köp returneras. Ninyes i...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094