Snart har du drivit butik i 30 år.
– Ja, det är helt galet!
Vad har hänt i lyxsegmentet under dessa år?
– När jag öppnade butik var jag ensam om att sälja de flesta varumärkena. Generellt och globalt har trenden gått mot att varumärkena öppnar egna butiker för att få sin fulla marginal. Det är mycket lönsammare än wholesale som innebär mycket ar...
Nathalie Schuterman 30 år i lyxsegmentet: ”Jag kan inte tänka mig ett liv utan butik”
I snart tre decennier har Nathalie Schuterman drivit lyxbutik på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Samtidigt har hon gjort halvårslånga inköpsresor till modehusen i Paris och Milano. Att starta det självbetitlade varumärket är det bästa beslutet hon har tagit som affärskvinna, berättar modeentreprenören och beskriver en bransch där spelreglerna ständigt förändras.
3
Bilder
”Jag älskar Stockholm, men den här våren har inte varit rolig. Jag är van att springa runt på inköp i Paris och Milano”, säger Nathalie Schuterman, vd och grundare av lyxbutiken med samma namn på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Foto Camilla Svensk
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer