23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Gant avslutar samarbete med kinesisk distributör

Ska växa i Asien och startar eget dotterbolag i Kina.

Från och med 1 januari 2021 ska Gant ta hand om verksamheten i Kina i ett eget dotterbolag, det framgår av ett pressmeddelande.

Detta för att säkra modemärkets tillväxt på en viktig marknad och i hela Asien, heter det.

Därmed avslutar Gant ett längre partnerskap med distributören Longgoal som modemärket samarbetet med under de senaste 16 åren och sedan 2004 då märket introducerades i Kina.

Sedan dess har Gant växt med 200 butiker i landet och märket ska nu fortsätta växa utifrån   den närvaro som Longgoal byggt upp och som innefattar butiker, personal och närvaro på marknadsplatser. Därtill ska även Gant öka investeringarna i landet.

Den kinesiska marknaden är strategiskt viktigt för Gant givet vår ambition är att öka varumärkets närvaro i Asien. Kinas inflytande i regionen såväl som globalt är utan tvekan mycket stort, säger Patrik Söderström vd i en kommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063