23948sdkhjf

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Klädföretaget plöjer också ner 40-50 miljoner på hållbarhetsprojektet ”the nakd truth”.

Redan klockan 6 i morse ringlade kön i Mall of Scandinavia inför öppningen av e-handelsföretaget NA-KDs sommarbutik. Vid öppningstid klockan 10 stod 600 besökare i kö.

Läs också: Na-kd lanserar makeup

Butiken på över 2 500 kvadratmeter är belägen på plan 1 och kommer att delvis vara dedikerad till varumärkets ordinarie sortiment och delvis till en outletavdelning.

– Som vi har kommunicerat tidigare så tror vi på omnikanalsförsäljning även om vi primärt är digitala. Vår pop upstrategi bygger på att ett antal variabler såsom kundflöden, plats, kunddemografi och hyresvillkor ska stämma. Det gör det i Mall of Scandinavia, och det enorma gensvaret i dag på öppningen är ett kvitto på detta säger Jarno Vanhatapio, grundare av NA-KD, i en kommentar.

– När digitala varumärken etablerar sig hos oss skapar det kö, kunder längtar efter att möta sina favoritvarumärken på de bästa fysiska handelsplatserna, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield.

NA-KD satsar också på hållbarhet och cirkulär ekonomi. I går kunde Breakit berätta att företaget de senaste åren plöjt ner mellan 40 och 50 miljoner kronor på projektet ”the nakd truth”.

Det handlar bland annat om att kunderna ska få veta mer om var och hur kläderna som säljs på sajten är tillverkade. En stor del av projektet är en Sellpy-utmanare som är ”en konsument-till-konsumentlösning som handlar om cirkularitet”.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
På gemensam yta

Branschorganisationen får nya ägare

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Boomerang

Modebolaget har under en längre tid haft en tillförordnad vd.

Vd säljer i Sportamore

Lululemon sänker prognos

Ägarskifte i Nilson group

Nilson groups styrelseordförande och ytterligare två styrelsemedlemmar lämnar.

Nyhetsbrev

Riskkapitalist majoritetsägare i Revolutionrace

Altor förvärvar majoritetspost i outdoorföretaget.

Arkiv

Inditex upprepar prognos för helåret

Använd plagget fler gånger, halvera klimatpåverkan

"Svårt att motivera hållbarhetsaspekten i att kassera fullt funktionsduglig inredning"

Industriavfall och upcyclat i Marqets tredje butik.

Butiksnytt
Andra butiken för Chimi eyewear

Mod gav utmärkelse

Indiskas vd prisas av kvinnligt nätverk.

Beckmansstudenter klädde kulturministern

Hon är Årets designer

I förra veckan delades utmärkelsen ut på Habit Modegalan.

Ska göra den hållbaraste löparskon – äskar pengar genom crowdfunding

Ted Bakers vd lämnar – modeföretaget vinstvarnar

Hon ska utreda producentansvar för textilavfall

Tapp i modehandeln i november

”Klädföretagens e-handel visade ovanligt nog ett större minus än den fysiska handeln i november”.

Fusion i barnklädesbranschen

Gant rekryterar igen

Här använder sig H&M av cykelbud

Robotlösning och självskanning hos XXL

Butiksnytt
Lanserar sig bredare med pop up-butik

Nystartat varumärke aktuell med tredje kollektionen och tillfällig yta på Södermalm.

Daisy Grace under lupp

De föreslås till MQ

Cos i samarbete med uthyrningssajt

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Grundarduo säljer i Boohoo

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Prisad av H&M

Håraccessoarbolag i konkurs

Rekord för Black friday – kläder mest poppis

Så sålde Na-kd

Färre konkurser i november

RNB:s emission fulltecknad

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.296