23948sdkhjf

Campadre satsar fysiskt

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Shoppingklubben Campadre satsar fysiskt i Stockholm och tar över Gallerians övre plan med sin datadrivna popup-butik. E-handelssajten flyttar utvalda delar av sitt sortiment till en sommarbutik där stockholmare och turister kan shoppa mode, skönhet och inredning till onlinepriser.

Läs också: Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Dessutom kan man hänga i iZettles sommar-lounge, testa glassnyheter i en glassbar och använda den senaste butiksteknologin som interaktiva skärmar, virtuella köer och ljudduschar.

Emma Lundberg och Hannah Nordenström, projektledare hos Campadre förklarar:

– Ytan kommer bli mer än bara smart shopping. Genom exklusiva kundevents, träningspass tillsammans med FitnessCollection, influencer-träffar, och spelningar med Epidemic Sounds artister vill vi ge tillbaka till våra kunder och etablera Campadres varumärke som Nordens ledande mötes- och marknadsplats för företag och trendmedvetna konsumenter.

Tillsammans med bland andra personalpartnern Gigstr vill man se hur tillfälliga butiker, flexibel personal och butiksteknologi såsom smarta klockor kan skapa engagerande butiksupplevelser och samtidigt effektivisera bemanningen.

Läs också: De öppnar labb för ny retail i Gallerian

Gigstrs vd Rasmus Solholm säger: – Genom att integrera smart teknik och vår gigbaserade personal kan man både optimera sin bemanning, ge bättre kundservice och hjälpa personalen att veta var i butiken de behövs och när.

Linus Kaasik, medgrundare av Nordic Tech House som utvecklat konceptet är nöjd att butiksprojektet äntligen är igång:

– Vi är otroligt glada över att äntligen få starta igång vårt STHLM Retail Lab-initiativ tillsammans med Campadre, en aktör som verkligen ligger i framkant.

– Vi ser även framemot att få visa upp hur man med hjälp av teknik kommer att kunna erbjuda bättre kundupplevelser och underlätta i beslutsfattande.

Läs också: Ivyrevel poppar upp i MoS

Partner i projektet är också iZettle vars kassasystem är byggda för att göra både butiks- och onlineköp så enkla som möjligt.

– Vi har länge pratat om att gränsen mellan att driva företag online och offline håller på att suddas ut. Vi är med på det här initiativet för att på ett kul sätt visa upp vad som kan hända där i gränslandet och vad generation z, som i dag utgör en tredjedel av alla konsumenter, efterfrågar, säger Sara Arildsson, operativ chef på iZettle.

Campadre Summer Shack har öppet mellan 3 juli och 30 september i Gallerian i Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Barneys överväger konkurs

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Modehandeln återhämtade sig

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Prisfall på mode

Nyhetsbrev

Nytt modeevent i Stockholm

Arkiv

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Ivyrevel poppar upp i MoS

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Zalando bygger nytt megalager

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Modeikonen avliden

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

”Pristransparens den fysiska handelns största utmaning”

Citycons nya vd F Scott Ball om utmaningar och möjligheter för köpcentrumjätten.

Kronkursen fortsätter pressa modehandeln

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

WeSC behöver nytt kapital

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Adidas förlorar ensamrätt till ränder i EU

Altor in som storägare i XXL

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.15