23948sdkhjf

Sportmodeföretag backas av Acasts grundare

Göteborgsbaserade Wearcolour och Void Cycling med nya delägare.

Grundarna bakom podcatplattformen Acast, Måns Ulvestam och Karl Rosander, köper in sig i Göteborgsbaserade Wearcolour och Void cycling som designar och producerar outdoor- , skid- och cykelkläder med bas i Göteborg. Johan Ullbro, Fredrik Abrahamsson och Thor Kruse Eén grundade sportklädesmärket Wearcolour 2010 och fyra år senare lanserades Void cycling.

Varumärkena säljs både via egna kanaler och via återförsäljare fysisk och på nätet.

– När Måns och Karl nu går in som delägare så stärks vår egen övertygelse om att vi är på rätt väg framåt. För egen del känns det väldigt bra med ett bollplank som tidigare byggt internationella succéer. Med Karl och Måns långa erfarenhet och bakgrund inom digital kommunikation kommer de bidra med ett nytt mind-set i vår affärsutveckling, säger Thor Kruse Eén, vd för Wearcolour Sweden.

Största marknaderna för sportmodebolaget är Sverige, Tyskland och USA medan Kina är den snabbast växande marknaden.

– Handel och konsumtion utvecklas och förändras snabbt, vi har en tydlig plan för att ligga i framkant och driva den förändringen. WearColour och Void cycling ligger dessutom båda helt rätt i tiden och vi älskar passionsdrivna företag med starka grundare, säger Karl Rosander.

Nya delägarduon ska inte minst bidra med att digitalt utveckla företaget och bistå när det kommer till tillväxt och internationell expansion.

Under 2017 omsatte Wearcolour drygt 58 miljoner kronor och resultatet landade på 1,7 miljoner kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093