23948sdkhjf

Nytt nummer av Habit

Det flaggas för neddragningar hos några av Sveriges ledande kedjor. Senaste bolaget att kommunicera sitt sparpaket är Gina Tricot. Bolaget är i gott sällskap med både Kappahl och MQ/Joy. Här ger Gina Tricots vd, Magnus Månsson, sin syn på marknadsklimatet.

En kedja som troligtvis är igenom stålbadet är Lindex. Efter två utmanande år är den nytillträdda vd:n Susanne Ehnbåges uppdrag att lyfta bolagets affär och säkra lönsamheten. Habit har träffat henne efter ett halvår på posten.

Outdoorbranschens nykläckta hållbarhetsadvokat heter Oskar Knubbe. Nyligen lanserade han en multibrandbutik på nätet som miljörankar utbudet och vägleder konsumenten till miljösmarta köpbeslut, enligt egen modell. Frågan är hur många varumärken som vågar passera Knubbes lupp?

Läs också om ett av världens första klimatpositiva skoföretag, om Lundhags väg till färre produkter och fjällentusiasten Elevenate som satsar med egna butiker. Dessutom om Fömo: Ett internationellt pop up-koncept som nu testas i Sverige som första marknad. Syftet? Att underlätta för varumärken och fastighetsägare när det blåser omtumlande vindar.

God läsning,

Kajsa Åström

T.f. chefredaktör Habit

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079