23948sdkhjf

Säljer sitt livsverk

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Badklädesmärket Panos Emporio blir norskt.

Norska mode- och underklädesdistributören Syversen blir majoritetsägare i Svenska baddräktsjätten Panos Emporio, grundat 1986. Anledningen uppges vara för att säkra bolagets framtid och fortsatta expansion ut i världen.

– Jag har byggt upp Panos Emporio från att vara en ouppnåelig dröm till ett branschledande företag. Nu säljer jag en del av mitt livsverk för att säkra dess framtid och fortsatta expansion ut i världen. Syversen har en offensiv expansionsplan och stora planer för varumärket. Det känns verkligen tryggt att lämna över företaget i så kompetenta händer. Samtidigt ser jag fram emot att frigöra tid för att kunna fortsätta att leda arbetet med vår prisvinnande design och överraska med nya innovationer för badmode, säger Panos Papadopoulos, grundare av Panos Emporio.

Panos Papadopoulos stannar dock i företaget och ska lägga fokus på design- och produktutveckling. 

För norska Syversen blir förvärvet en av de största investeringar till dags dato och förutom köpet av Panos Emporio ska distributören även satsa på att utvidga produktportföljen med fler produkter för män.

Bolaget representerar och säljer varumärken som Calvin Klein, Ralph Lauren, DKNY, Marlies Dekkers, OROBLU, Greater Than A och Saxx samt de egenägda varumärkena Note och Eton by Syversen.

Panos Emporio innefattar förutom badkläder till dam, herr och barn även accessoarer och svenskproducerad kosmetik, parfym och hudvård. Försäljning sker till ett 20-tal marknader och omsättningen 2018 landade på 30 miljoner kronor.

Mer om: Panos Emporio
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
På gemensam yta

Branschorganisationen får nya ägare

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Boomerang

Modebolaget har under en längre tid haft en tillförordnad vd.

Vd säljer i Sportamore

Lululemon sänker prognos

Ägarskifte i Nilson group

Nilson groups styrelseordförande och ytterligare två styrelsemedlemmar lämnar.

Nyhetsbrev

Riskkapitalist majoritetsägare i Revolutionrace

Altor förvärvar majoritetspost i outdoorföretaget.

Arkiv

Inditex upprepar prognos för helåret

Använd plagget fler gånger, halvera klimatpåverkan

"Svårt att motivera hållbarhetsaspekten i att kassera fullt funktionsduglig inredning"

Industriavfall och upcyclat i Marqets tredje butik.

Butiksnytt
Andra butiken för Chimi eyewear

Mod gav utmärkelse

Indiskas vd prisas av kvinnligt nätverk.

Beckmansstudenter klädde kulturministern

Hon är Årets designer

I förra veckan delades utmärkelsen ut på Habit Modegalan.

Ska göra den hållbaraste löparskon – äskar pengar genom crowdfunding

Ted Bakers vd lämnar – modeföretaget vinstvarnar

Hon ska utreda producentansvar för textilavfall

Tapp i modehandeln i november

”Klädföretagens e-handel visade ovanligt nog ett större minus än den fysiska handeln i november”.

Fusion i barnklädesbranschen

Gant rekryterar igen

Här använder sig H&M av cykelbud

Robotlösning och självskanning hos XXL

Butiksnytt
Lanserar sig bredare med pop up-butik

Nystartat varumärke aktuell med tredje kollektionen och tillfällig yta på Södermalm.

Daisy Grace under lupp

De föreslås till MQ

Cos i samarbete med uthyrningssajt

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Grundarduo säljer i Boohoo

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Prisad av H&M

Håraccessoarbolag i konkurs

Rekord för Black friday – kläder mest poppis

Så sålde Na-kd

Färre konkurser i november

RNB:s emission fulltecknad

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.16