23948sdkhjf

Säljer sitt livsverk

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Badklädesmärket Panos Emporio blir norskt.

Norska mode- och underklädesdistributören Syversen blir majoritetsägare i Svenska baddräktsjätten Panos Emporio, grundat 1986. Anledningen uppges vara för att säkra bolagets framtid och fortsatta expansion ut i världen.

– Jag har byggt upp Panos Emporio från att vara en ouppnåelig dröm till ett branschledande företag. Nu säljer jag en del av mitt livsverk för att säkra dess framtid och fortsatta expansion ut i världen. Syversen har en offensiv expansionsplan och stora planer för varumärket. Det känns verkligen tryggt att lämna över företaget i så kompetenta händer. Samtidigt ser jag fram emot att frigöra tid för att kunna fortsätta att leda arbetet med vår prisvinnande design och överraska med nya innovationer för badmode, säger Panos Papadopoulos, grundare av Panos Emporio.

Panos Papadopoulos stannar dock i företaget och ska lägga fokus på design- och produktutveckling. 

För norska Syversen blir förvärvet en av de största investeringar till dags dato och förutom köpet av Panos Emporio ska distributören även satsa på att utvidga produktportföljen med fler produkter för män.

Bolaget representerar och säljer varumärken som Calvin Klein, Ralph Lauren, DKNY, Marlies Dekkers, OROBLU, Greater Than A och Saxx samt de egenägda varumärkena Note och Eton by Syversen.

Panos Emporio innefattar förutom badkläder till dam, herr och barn även accessoarer och svenskproducerad kosmetik, parfym och hudvård. Försäljning sker till ett 20-tal marknader och omsättningen 2018 landade på 30 miljoner kronor.

Mer om: Panos Emporio
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

E-handlaren inför korttidsarbete

Jaber i konkurs

Färre e-handlar – då väljs mode bort

När konsumenterna skjuter på inköp av sällanköpsvaror så drabbas även e-handeln, uppger Postnord.

Klart att Footway fullföljer köpet av Sportamore

Ny marknadschef på Björn Borg

Skjortföretag i konkurs – varumärket kan leva vidare

Nio fysiska butiker och 28 anställda berörs. Konkursförvaltaren uppger att intresse för att förvärva märket finns.

Nyhetsbrev

Stadium korttidspermitterar och säger upp – över 600 får lämna

Arkiv

Polygiene redo ta klivet in i modebranschen

Hållbarhetstänk i fokus när Polygiene inom kort lanserar samarbeten med några av de främsta varumärkena inom modebranschen.

Hockeyprofil för Scorett

Går från att vara ansikte utåt till egen kollektion.

Tillfällig lag ger regeringen rätt att snabbt fatta beslut – kan gälla stängning av köpcentrum

Copenhagen Fashion Week: "Beredda att ändra planerna om det behövs"

Kan tvingas planera om sedan danska regeringen förlängt förbud gällande folksamlingar.

Modekedjan klarar inte hyran

Fastighetsbolaget Västsvensk logistik, som äger Kappahls huvudkontor, har bara fått halva hyran från modekedjan i april.

Svensk Handel: "Företagens likviditetsproblem fördjupas"

Plus

Modestudenten som tog saken i egna händer

Rita Roslin investerade själv tid och pengar för att förkovra sig i 3D.

Jobb & Karriär
Föreslås till Kinnevik

Jobb & Karriär
Arbesko rekryterar ny försäljningschef

Svalt intresse för Joy – men rusning till utförsäljningarna

Boozt drar tillbaka prognos – skriver ned lager

Stockmann i rekonstruktion

"Alla marknader vi kan nå från Göteborg är intressanta"

Lindex berörs inte av Stockmanns rekonstruktion

Här är konkurserna och rekonstruktionerna som drabbar NK

Stor yta på Stockholm och Göteborg berörs.

Sportkedjans vd: "Vi permitterar upp till 30 procent av totala personalstyrkan"

De föreslås till Björn Borg

Mässförändringar för Ciff

Danska modemässans planer på att arrangera barnmodedelen som fristående mässa skjuts på framtiden.

Jobb & Karriär
Från Elevenate till Addnature

Positivt för H&M före corona

H&M ska öppna 35 nya butiker i år – stänger färre än tidigare

H&M har inlett dialog om permitteringar

Explosion av nya medlemmar till Handels

Svensk Handel: "Tondövt med punktskatt på mode"

Underklädeskoncern stödjer sjukvård under coronakrisen

Årets pristagare av Global Change Award 2020

XXL tar in kapital

Moda byter månad

Plus

Modeskolor släpar efter digitalt

Butiksnytt
Ska inspirera med tvådagarskoncept

Se alla Företagens egna nyheter

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Sänd till en kollega

0.11