23948sdkhjf

Gina Tricot ska mammamatcha

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan lanserar barnkläder med budskap. Ska bli del i framtida affärssatsning.

Den 14 mars släpper modekedjan en första  barnkollektion under namnet Gina Tricot Mini i storlekarna 1 till 6 år. Den första kollektionen, som är unisex och ska matcha dammodekollektioen, innefattar plagg som djurmönstrade tajts, ytterplagg, collegetröjor. t-shirts, denim och en skjorta samt accessoarer som keps och solglasögon. 

- Detta är en dröm som blivit till verklighet! Jag har alltid imponerats av kvinnor i min närhet och det var när jag själv blev mamma som jag insåg vilken POWER vi kvinnor besitter. Då väcktes tanken om att ta fram en matchande kollektion för mamma + mini, som en symbol för det starka band som finns mellan en mamma och hennes barn. Direkt från start bestämdes att det skulle bli en unisex-kollektion. Det är viktigt att den känslan genomsyras i hela kollektionen, och det känner vi att vi har lyckats väl med, säger Johanna Hernström, ansvarig inköpare på Gina Tricot i en kommentar.

Majoriteten av produkterna är enligt kedjan framtagna i hållbara material och ett antal specialdesignade produkter ingår där 10 procent av intäkterna går till barnrättsorganisationen Childhoods arbete.

I ett pressmeddelande säger Anna Appelqvist, new business director, att kedjanhoppas att satsningen ska "bli en del av våra framtida affärssatsning". 

Kollektionen lanseras i ett antal fysiska butiker samt i kedjans e-handel.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Nyhetsbrev

Karl Lagerfeld död

Arkiv
Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Ny vd till Pandora

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.098