23948sdkhjf

Morris med ny designer

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Morris Lady har en ny konceptdesigner med ett förflutet från Ellos och Gina Tricot.

I januari tillträder Moa Orrbacke tjänsten som konceptdesigner för Morris Lady. Hon ska arbeta tätt med Morris kreativa chef Linn Alsén och utveckla dammodekonceptet vidare.

Moa Orrbacke kommer närmast från Ellos och arbetade dessförinnan hos Gina Tricot.

- Vi vill fortsätta den positiva utveckling vi haft av Morris Lady och tror att både Moas personlighet och erfarenhet kommer att bli mycket värdefull för Morris Lady. Hon har en stark, bra känsla för vår stilbildning och Morris som varumärke. Jag ser mycket fram emot att börja arbeta med Moa, säger Linn Alsén, kreativ chef i en kommentar till rekryteringen.

Morris Lady grundades 2013 och har enligt modeföretaget haft en stadig utveckling sedan starten. I dag står dammodedelen för ungefär en tredjedel av företagets totala omsättning.

- Vi beskriver Morris Lady som klassisk och tidlös i grunden, men med ett nyfiket sinne på tidens strömningar och fenomen. Vår lady är säker på sin smak och gillar att låna in attribut från herrgarderoben.

Boråsbaserade Morris Stockholm grundades av Jan och Eva Alsén 2004 och märket säljs i 270 modebutiker i Skandinavien där Sverige är största marknad. Varumärket designar och marknadsför tre olika koncept inom herr- och dammode. Bolaget omsätter drygt 160 miljoner kronor.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Då får modekedjan ny vd

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Nyhetsbrev

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Arkiv

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Från kläder till väskor

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Modemärke med ny identitet

Här stänger Polarn O. Pyret

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.109