23948sdkhjf

Hunkydory i konkurs – igen

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Men varumärket kan leva vidare.

Det var i mitten av juli förra året som Hunkydory försattes i konkurs. Varumärket skulle dock leva vidare enligt grundarna. Nu har ytterligare ett bolag försatts i konkurs, den här gången är det Hunky Dory Studio, där konkurs inleddes den 13 november vid Stockholms tingrätt.

Läs också: Kraftig ökning av konkurser

Men det betyder inte nödvändigtvis slutet för varumärket Hunkydory nu heller.

– Varumärket ligger i ett annat bolag och nu undersöker vi möjligheterna för verksamheten att fortsätta på annat vis, vilket vi har förhoppningar om ska kunna ske inom kort, säger konkursförvaltare Nils Åberg från advokatfirman Carler till Habit.

Även förra året fanns förhoppningarna kvar om att kunna driva bolaget vidare.

– Det här är vår bebis, vårt livsverk som vi arbetat med i mer än 20 år och drivit upp på egen hand till att omsätta nära 130 miljoner och det är inget som vi tänker ge upp. Vi, jag och Christopher Bjercke, ska fortsatt driva varumärket vidare i det nya bolaget Hunkydory Studio, sa Ulrika Bjercke till Habit då.

Ägarna och grundarna av Hunkydory, Ulrika och Christopher Bjercke, har vid samma tidpunkt som konkursen förra veckan F-skattregistrerat ett bolag som grundades 2017 som bland annat ska ägna sig åt ”framtagning av kläder, skor och accessoarer såsom smycken, skärp, scarfs samt därmed förenliga produkter”.

Det nya företaget för dock enligt konkursförvaltaren ingen konversation om överlåtelse av varumärket.

Habit har sökt Hunkydory för en kommentar.

Edgångssammanträde är satt till den 18 december.

Mer om: Hunkydory | konkurs
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Sportamore lägger till marknad

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Arkiv

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Tvärstopp för Odd Molly

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.161