”Varumärket lever vidare”

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hunkydory som varumärke ska drivas vidare av grundarduon i nytt bolag. Höstens varor levereras som planerat och införsäljningen för SS18 stundar. Det säger Ulrika Bjercke till Habit.

I en intervju med Habit med anledning av konkursen i HUDO Supply AB, tidigare Hunkydory AB, säger medgrundaren Ulrika Bjercke att varumärket ska leva kvar med namnet Hunkydory. Hon vill även lugna återförsäljarna med att kommande höstkollektion levereras som planerat och att införsäljningen av SS18 snart påbörjas. Kollektionen ska visas i showroomet på Kaptensgatan i Stockholm.

Till Habit säger Ulrika Bjercke att hon även vill tacka återförsäljarna för det stöd de visat och att grundarduon nu arbetar vidare med ett framtida Hunkydory.

– Det här är vår bebis, vårt livsverk som vi arbetat med i mer än 20 år och drivit upp på egen hand till att omsätta nära 130 miljoner och det är inget som vi tänker ge upp. Vi, jag och Christopher Bjercke, ska fortsatt driva varumärket vidare i det nya bolaget Hunkydory Studio, säger Ulrika Bjercke.

Ulrika Bjercke vill i nuläget gå in på orsakerna och detaljer bakom konkursen och inte heller exakt hur det nya bolaget ska drivas.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Flygplatsbutik för Wood Wood

H&M i blåsväder igen för klädbränning

Modekoncernen bränner kläder vid kommunala värmeverk även i Sverige. Det avslöjas i Svt:s program Uppdrag Granskning som samtidigt också lyfter fram att koncernen inte skänker plagg till välgörenhetsorganisationer.

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Jobb & karriär
Interimskonsult till Kappahl

Axel Johnson blev alla tiders arbetsgivare

Nyhetsbrev

VRG i avtal med SAS

Arkiv

Parfymtjänst på export

Svenska Sniph plockar in kapital och tar tjänsten till nya marknader.

Kostymtillverkare förädlar onlinenärvaron

Provrummet gillas av kunderna

Qliro Group avyttrar

Årets julklapp korad

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, enligt HUI Research.

Black Friday blir Green och går till välgörenhet

Newbie öppnar första butiken i London

Här är alla vinnare i Habit Modegalan 2017

På torsdagskvällen utsågs 13 vinnare under Habit Modegalan som ägde rum på Berns Salonger i Stockholm under ledning av Ebba Kleberg von Sydow.

H&M får inte plagiera Adidas

EU-domstolen fastslår att H&M inte får använda parallella streck på sina sportkläder. Konceptet tillhör Adidas.

Black Friday hetare än någonsin

Black Friday väntas slå nya försäljningsrekord i år.

Twilfit ritar om butik

Wagner expanderar i Sverige

Danska herrmodekedjan Wagner har stora planer för verksamheten i Skandinavien. I höst invigs tredje butik i Sverige.

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

H&M faller på börsen

Aim’n är Årets Nykomling

HABIT MODEGALAN. Sportvarumärket från Halmstad kammande hem priset Årets Nykomling. Vagabond tilldelades Årets Modeexportpris.

Ida Sjöstedt är Årets Designer

HABIT MODEGALAN. Ida Sjöstedt tilldelades under torsdagen priset Årets Designer på Habit Modegalan. Året Hållbarhetspris gick till barnmodevarumärket Mini Rodini.

Varumärket som är kung av denim

HABIT MODEGALAN. Göteborgsvarumärket Dr Denim prisades i kategorin Årets Denimleverantör. Årets Sportleverantör är Daily Sports och Årets Leverantör Our Legacy.

Samarbete för New Black

Intersport pudlar om kampanj

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

H&M får rätt i Högsta förvaltningsdomstolen

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Svagt kvartal för Lexington Company

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Helsingborgscentrum byter namn

Modeinkubatorn med nytt namn

Frankenius ny i Sandströms styrelse

Virtuellt designmuseum

Dyrare skor i oktober

Sänd till en kollega

0.123