23948sdkhjf

”Varumärket lever vidare”

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hunkydory som varumärke ska drivas vidare av grundarduon i nytt bolag. Höstens varor levereras som planerat och införsäljningen för SS18 stundar. Det säger Ulrika Bjercke till Habit.

I en intervju med Habit med anledning av konkursen i HUDO Supply AB, tidigare Hunkydory AB, säger medgrundaren Ulrika Bjercke att varumärket ska leva kvar med namnet Hunkydory. Hon vill även lugna återförsäljarna med att kommande höstkollektion levereras som planerat och att införsäljningen av SS18 snart påbörjas. Kollektionen ska visas i showroomet på Kaptensgatan i Stockholm.

Till Habit säger Ulrika Bjercke att hon även vill tacka återförsäljarna för det stöd de visat och att grundarduon nu arbetar vidare med ett framtida Hunkydory.

– Det här är vår bebis, vårt livsverk som vi arbetat med i mer än 20 år och drivit upp på egen hand till att omsätta nära 130 miljoner och det är inget som vi tänker ge upp. Vi, jag och Christopher Bjercke, ska fortsatt driva varumärket vidare i det nya bolaget Hunkydory Studio, säger Ulrika Bjercke.

Ulrika Bjercke vill i nuläget gå in på orsakerna och detaljer bakom konkursen och inte heller exakt hur det nya bolaget ska drivas.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Vad händer hos Bruno?

Jobb & Karriär
Hon är ny vd för Wiges

Efterträder Lars Bodin som verkat på vd-posten i 17 år.

Oscar Jacobson öppnar i London

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Pep blir Peppercorn igen

Modestipendiater utsedda

Nyhetsbrev

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Arkiv

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Lager 157 går internationellt

Väljer grannland för första etableringen utanför Sverige.

Habit Modegalan 2019 i anrika salonger

Årets upplaga äger rum den 23 oktober i Spegelsalen i Grand Hôtel Stockholm.

Den välklädda mannens återkomst

Habits chefredaktör, Katarina Angelin: Renässans för det skräddade herrmodet.

Här stänger River Island

Butiksnytt
Afound aviserar nya lägen

Nu öppnar sjätte butiken för Afound och modekoncernen meddelar därtill ytterligare två lägen för outletkonceptet.

H&M dementerar nedläggning av Nyden

Har slagit ihop märket med H&M.

Expansionschef lämnar H&M efter 17 år

NK dubblerar anrik yta för herrmode

Stenströms blir största leverantör när NK presenterar klassiskt herrmodekoncept i ny form på varuhuset i Stockholm i höst.

Stilduo för MQ

Gudrun Sjödén siktar mot Kina

Plus

Jeansälskarna i medvind

Svensk-australiensiska Neuw Denim är modebranschens tillväxtbolag i denimsegmentet. Habit träffade märkets vd och säljchef för Europa.

Prisas för sjal

Hon blir vd för Blocket

Hämtar vd från Tele 2.

Butiksnytt
Öppnar i Östersund

Butiken blir sportkedjans 15:e och till att börja med är det en tillfällig yta om 1 000 kvadratmeter.

Best of Brands konkurs: "Förhoppningen är att hitta en köpare"

Hoppet lever för den tidigare modekedjan. På måndagen stängdes dock en av de kvarvarande tre butikerna.

Herrmodemässa i siffror

Lululemon höjer prognos

Prisökning på mode

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Butiksnytt
Här öppnar Avavav

Omställning och kampanjer tynger VRG

Jobb & Karriär
Han lämnar Lindex

Klartecken för kompetenslyft

Ännu ingen ny ägare till modekedja

Polarn o Pyret och Brothers blir självständiga

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.105