”Varumärket lever vidare”

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hunkydory som varumärke ska drivas vidare av grundarduon i nytt bolag. Höstens varor levereras som planerat och införsäljningen för SS18 stundar. Det säger Ulrika Bjercke till Habit.

I en intervju med Habit med anledning av konkursen i HUDO Supply AB, tidigare Hunkydory AB, säger medgrundaren Ulrika Bjercke att varumärket ska leva kvar med namnet Hunkydory. Hon vill även lugna återförsäljarna med att kommande höstkollektion levereras som planerat och att införsäljningen av SS18 snart påbörjas. Kollektionen ska visas i showroomet på Kaptensgatan i Stockholm.

Till Habit säger Ulrika Bjercke att hon även vill tacka återförsäljarna för det stöd de visat och att grundarduon nu arbetar vidare med ett framtida Hunkydory.

– Det här är vår bebis, vårt livsverk som vi arbetat med i mer än 20 år och drivit upp på egen hand till att omsätta nära 130 miljoner och det är inget som vi tänker ge upp. Vi, jag och Christopher Bjercke, ska fortsatt driva varumärket vidare i det nya bolaget Hunkydory Studio, säger Ulrika Bjercke.

Ulrika Bjercke vill i nuläget gå in på orsakerna och detaljer bakom konkursen och inte heller exakt hur det nya bolaget ska drivas.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Skobranschen blickar mot ny säsong

Onsdagen var premiärdag för sko- och väskmässan i Nacka. – Det är superkul att vara här, säger Pernilla Karåker, som är här för första gången med ett nytt varumärke.

Ny kompetens till Mucker

Modeföretaget plockar in ny partner.

Rayville i nytt samarbete

Sov- och loungeklädesmärket har inlett samarbete med tysk distributör och lanseras i höst på tre nya marknader.

Samtida och progressivt mode ledde till vinst

I juli blev Göteborgbaserade L´Homme Rouge europeisk herrmodefinalist i Woolmark Prize. Nu väntar internationella finalen av tävlingen.

Billigare mode i sommar

Trögt för Lindex

Modekedjans omsättning minskade under andra kvartalet. Nu väntar kostnadsbesparingar under 2017 och stängningar av butiker.

Utmanande kvartal för Odd Molly

Omsättningen ökade men resultatet minskade för modebolaget under andra kvartalet.Tillväxten sker framförallt i egna kanaler och nu väntar ny kollektionsstrategi.

Arkiv

Nytt denimmärke för barn

I höst lanseras ett Göteborgsbaserat denimvarumärke för barn i tweenieåldern. Vd:n och grundaren arbetade tidigare som produktionschef hos Nudie jeans.

Björn Borg bjuder in

Under visningsveckan i slutet av augusti bjuder Björn Borg in allmänheten till visning med anledning av lansering av ny signaturkollektion.

Blocketutmanare till Sverige

Inom några veckor introduceras Facebooks köp- och säljplattform Marketplace i Sverige.

Ljusare i sällanköpshandeln

Hon lämnar varuhusen

Modekoncernen RNB tappar chef för varuhusverksamheten.

Samsøe & Samsøe tappar designer

”Vi tar Bread and Butter till nästa nivå”

Större, mer tillgängligt och mer internationellt. Så sammanfattar Sigrid Dalberg-Krajewski, Zalandos kommunikationschef, modefestivalen som drar igång i september.

Jobb & karriär: Stadium med ny marknadschef

Han kliver på som sportkedjans nye marknadschef i november.

Glossybox i nya händer

Dags för modevecka

I dag måndag öppnar modeveckan i Stockholm Fashion District, SFD, i Nacka strand. Förutom inköp och mässor väntar inspirationsföreläsningar, trendsamtal, mingel och utställningar.

Skoföretag växlar upp

Efter rekordår fördubblar nu Kavat produktionskapaciteten med ny anläggning i Bosnien och Hercegovina.

Seg sommar i modehandeln

2017 ser inte ut att bli något lysande år i modehandeln. Efter en trög vinter blev våren en besvikelse - och nu adderas en seg sommar till statistiken.

DePalma ger stil åt besöksnäringen

Nu kommer Lidls och Klums kollektion

Izettle på väg mot notering

Nybro klär av modebranschen

HABIT PÅ KÖPENHAMNS MODEVECKA. Nicholas Nybro stod för Köpenhamnsveckans mest minnesvärda visning – redan första dagen.

Nytt nummer av Habit

En utgåva fullmatad med intervjuer, branschnyheter och inspiration.

Ungt mode och teknik

E-handlare förändrar i styrelsen

Han lämnar Kappahl

Debenhams vinst minskar

Grandpa följer upp succén

Världsbäst på e-köp

Nu kan Amazonkunder testa hemma

Gants vd till Vitamin Well

Utökad skosatsning för Londonmässa

Hon lämnar Marketplace

Tierra vinner outdoorpris

Nu är Klarna bank

Sänd till en kollega

0.119