23948sdkhjf

Butikerna som kan vinna pris för sitt koncept

| Av Habit | Tipsa redaktionen

Urbant, lekfullt och avskalat. Här är finalisterna i Årets Inredningskoncept.

Calliroots lanserade sitt nya inredningskoncept i april i år i samband med butikspremiären på Larmgatan i Göteborg. Juryn i Årets Inredningskoncept lyfter bland annat fram att Caliroots på ett förtjänstfullt sätt integrerar e-handeln i butik. Omnikonceptet hyllas även för butiksupplevelsen och kunderbjudandet samt för spännande materialmixar i inredningen. 

Som en förlängning av konceptet öppnar Caliroots lagom till Black Friday sitt flaggskepp i Stockholm. Även här ligger fokus på att förflytta online till offline. 


Arket
, som hade världspremiär i London i fjol och som öppnade sin Sverigebutik i somras, prisas för ett "genomtänkt och konsekvent koncept". Exponeringarna är inbjudande och ytorna är väl genomtänkta, enligt juryn. På sä sätt får sortimentet fullt fokus. 

Juryns motiveringar:

Caliroots - Göteborg

Caliroots levererar ett urbant och samtida koncept som på ett förtjänstfullt sätt förflyttar online till offline. Digitala inslag genomsyrar såväl butiksupplevelsen som kunderbjudandet samtidigt som ett noga utvalt sortiment landar väl i en fysisk miljö präglad av kaxiga materialmöten.

Polarn O. Pyret

Polarn O. Pyret öppnar dörrarna till ett lekfullt shoppingnäste som med tydlighet och enkelhet i fokus omfamnar samtliga generationer. Finurliga kommunikationslösningar och genomtänkta detaljer ger ett pregnant resultat, och en ny och ljus hemvist för ett klassiskt varumärke att utvecklas i.

Arket

För ett genomtänkt och konsekvent koncept med inbjudande exponeringslösningar, smarta material och identitetsbärande förpackningsdesign. Omsorgsfullt vårdade ytor ger ett kurerat sortiment optimalt fokus. Allt omslutet i en monokrom, varm och avskalad miljö.

Polarn O. Pyret är den tredje finalisten, vars koncept lanserades i butiken på Hamngatan i Stockholm i mars i år. Konceptet, som håller på att rullas ut, finns nu i totalt tolv butiker. Juryn lyfter framför allt fram konceptets tydlighet och enkelhet, de lekfulla detaljerna och finurliga kommunikationslösningar. 

Jurygruppen för Årets Inredningskoncept består av Stina Moraeus, inredningsarkitekt hos TEA, Charlotte Nordén som är Cellbes vd, Emma Pettersson på Patriksson Communication, Lars Jurland, Nitton93 samt Kajsa Åström, journalist på Habit. 

Vinnarna i de totalt 12 kategorierna avslöjas på Habit Modegalan den 1 november på Operaterrassen i Stockholm. 

Säkra din biljett: Habitmodegalan.se

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

H&M testar biobränsle med Maersk

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Branschprofil moderator för Retaildagen

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Nyhetsbrev

River Island med ny vd

Arkiv

Glasögonmärke först ut i ny pop up-yta

Plus

De sätter färg på barnmodet

Johanna Törnebohm och Ellinor Nilsen är designerduon från Göteborg som sade upp sig från Monki för att starta Blaou. Nu är de aktuella på Aplace i Stockholm.

Finansman ökar innehav i skohandlare

Jobb & Karriär
I dig denim med ny vd

Grundaren och tidigare vdn stannar i bolaget men ska ha mer fokus på design, produktion och utveckling.

Adidas förlorar ensamrätt till ränder i EU

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Altor in som storägare i XXL

Nya hot mot hårt pressad modehandel

Utmärkelser ska uppmuntra till hållbarhet och förnyelse – här är de nominerade

Nygammal ägare driver JC vidare

Klart: Camilla Malmströms med ny ägare

Nu är affären i hamn och nya ägare har tagit över den konkursade modekedjan.

Sportamore fick bråttom – öppnar en månad tidigare än planerat

Jobb & Karriär
Ska vässa Lindex kundupplevelse

Kliver in i en ny roll som creative director. Har ett förflutet hos Monki och Björn Borg och är medgrundare till märket John Sterner.

Ska revolutionera modebranschen – talar på Habit Modebranschens Dag

Nu läggs ytterligare en talare till programmet.

Villervalla stänger butik

In på citygatan flyttar i stället Humana Second Hand.

Besparingsprogram för Tiger of Sweden

"NOOS kan rädda modefackhandeln"

KRÖNIKAN: Never out of stock är revolutionerande och en konkurrensfördel för den lilla handlaren men även för leverantören, skriver Mikael Sandström.

Treksta flyttar in i Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Pitti Uomo i siffror

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Avslappnad silhuett i Florens

Stockmann säger upp 150

Blickar mot öst

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Dags för Pitti Uomo

Missa inte årets branschseminarium

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Får betala miljonbelopp för att stänga

Om influencers får välja

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.139