23948sdkhjf

Herrmodemärke öppnar webbutik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hansen & Jacob lanserar e-handel och samarbetar med elcykelmärke.

I slutet av september lanserar Hansen & Jacob webbutik. En satsning som det Helsingborgsbaserade herrmodemärket arbetat under ett knappt år med att ta fram och som blir en viktig del i modemärkets varumärkesbyggande, kommunikation och marknadsföring.

Därtill får företaget en bättre möjlighet att flirta med nya kunder, återförsäljare och marknader, menar Carl Henrik Ljungeförsäljnings- och marknadschef.

-- Vi har haft e-handel tidigare men lade ned den för ett antal år sedan och nu gör vi ett riktigt omtag. Vi behöver utöka närvaron digitalt och det är inte minst en viktig del i varumärkesbyggandet och för att på sikt nå ut till nya marknader. Vi får propåer från kunder i andra länder om var de kan köpa varumärket så det ska bli spännnade att lansera den här satsningen, säger Carl Henrik Ljunge till Habit.

Initialt ska försäljning via webbutiken ske till kunder i Sverige men tjänsten ska snart byggas ut till att serva konsumenter på fler marknader i Europa. Inte minst till kunder där varumärket redan i dag finns i fysisk handel som Danmark, Norge, Finland och Tyskland.

Förutom att den nya webbutiken är en viktig del i marknadsföringen så är det också en möjlighet att visa upp bredden i företagets kollektioner, menar Carl Henrik Ljunge.

Kollektionerna är stora och alla plagg når därför inte de fysiska butikerna.

Sajten ska även fungera som inspiration för kunderna och därtill har företaget lagt ned mycket tid och möda på emballage och utseende. 

-- Vi värnar naturligtvis om våra återförsäljare och den digitala satsningen ska snarare ses som en hjälp och ska inte på något vis stjälpa dem. Vi kommer att vara restriktiva med kampanjer och har även en funktion på sajten där kunden kan se om de finns fysiska butiker i närheten som köpt in varan från oss, säger Carl Henrik Ljunge.

Det är dock inte synkat med återförsäljarnas lagersaldo men är ändå menar han ett sätt  lyfta fram återförsäljarna på och hjälpa till att driva kunder till den fysiska handeln.

Hansen & Jacob är även aktuella med ett samarbete med elcykelsföretaget Rawbike. Ett fyrtiotal cyklar har sålts till återförsäljarna som bland annat använder cyklarna i marknadsföring i butik och skyltfönster.

-- Vi tycker att det är väldigt roligt med olika samarbeten och har tidigare samarbetat med Eva Solo och Åre Skidfabrik. Det här är en rolig satsning som ligger helt rätt i tiden, säger Carl Henrik Ljunge.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Sportamore växer – men ökar förlusten

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Arkiv

Barneys överväger konkurs

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Prisfall på mode

Nytt modeevent i Stockholm

Ivyrevel poppar upp i MoS

Modehandeln återhämtade sig

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Zalando bygger nytt megalager

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

WeSC behöver nytt kapital

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.138