Varumärkena som ska boosta Boozt

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren plockar in två amerikanska skönhetsmärken med selektiv distribution i sortimentet.

Amerikanska Kiehl’s och Urban Decay lanseras på nätet och i de fysiska butikerna. I veckan öppnar även Boozt fysisk butik för skönhet, Beauty for Boozt, i Köpenhamn.

- Skönhetskategorin är viktig för Boozt.com då mode och skönhetsprodukter fungerar väl tillsammans. Vi ser att våra kunder kompletterar sin look med tillhörande skönhetsprodukter, säger Hermann Haraldsson, vd för Boozt i en kommentar.

Butiken om 500 kvadratmeter är inredd i  art-deco-stil med inredning i sammet, mässing och glas. Sedan tidigare har Boozt butik för skönhet i Roskilde.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Tungt för modebolag?

The Cords & Co ska befinna sig i kris, rapporterar Breakit på torsdagsmorgonen.

"Ambitionen är att sammanföra de svenska modeveckorna"

Inför kommande mode- och inköpsveckor i Stockholm ställde Habit frågan till Swedish Fashion Councils vd Jennie Rosén om det snart är aktuellt att arrangera veckorna samtidigt.

Stutterheim i nytt samarbete

Modemärket har ett nytt samarbete med ett italienskt dito skapat och ritat av namnkunnig designer.

Han väntar färre returer med ny teknik

I veckan berättade Chiquelle att e-handlaren nu ska börja använda AR- teknik kopplad till nätbutik och sociala medier.

Välkommen till Habit Modegalan 2018

Hon ser växande intresse för produktion i Indien

Indiskas tidigare vd Sofie Gunolf hjälper företag med produktion i landet via ett nystartat sourcingbolag. Därtill satsar hon vidare med det egna varumärket.

Nyhetsbrev

Londré Textiles med ny vd

Arkiv

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Butik för Holebrook

Här öppnar modeföretaget första permanenta butiken.

Ellos blandat med vintageklassiker – samarbetar med Bukowskis

E-handlaren samarbetar med auktionshuset i höst.

Love Stories i svenskt samarbete

Amsterdambaserat underklädesmärke ritar åt svensk modekedja.

Här är Svensk Digital Handels nya vd

De säljer sin startup - Virtusize i japanska händer

Chiquelle hoppar på AR-tåget

Lanserar shoppingupplevelse i 3D och släpper AG-app i samarbete med Figuratic.

Fortsatt trögt för MQ - omorganiserar inom inköp

Förvärv i skönhetsbranschen

Två onlineaktörer inom skönhet blir en när Eleven förvärvar Nordicfeel.

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Plus

Miljardsatsning i ny galleria

Citycon investerar 120 miljoner euro i Mölndal galleria som öppnar i höst.

Då öppnar Uniqlo - snart premiär

Nu bekräftar japanska modekedjan öppningsdatum för butiken i Stockholm. Det blir inte som tidigare aviserat i höst utan redan i sommar.

Stort intresse för Odd Molly

JC byter ägare - vd lämnar

I förra veckan bytte den pressade och förlusttyngda modekedjan vd och ägare.

Han kan prisas av NK

Varuhuset presenterar nu inför NK Galan tre nominerade vardera i kategorierna framtidslöfte och innovationspris.

WeSC stänger citybutik

Oförändrad försäljning för H&M

H&M: Ingen bäring i uppköpsrykten

Från Billabong till Gap

Vinner rätten till röda sulan

Inditex ångar på

Anklagas för sexuella ofredanden – tvingas avgå

Ur & Penn vann - nu överklagar Daniel Wellington domen

Han tar över Bergendahls

Svensk modeduo till Woolmark Prize

Så ska varuhuskedja undvika kollaps

De startar Unique Social

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.141