Nytt bikinivarumärke med Baliinfluenser

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Produktchef och inköpare med ett förflutet från Chantal Thomass och Chantelle, Bik Bok och Nelly ligger bakom nya bikinivarumärket Coco & Nuts.

Sonia Mehdizade lanserade bikinivarumärket Coco & Nuts i mitten av april. Hon grundade dock varumärket för knappt två år sedan då hon efter en kortare sejour lämnade tjänsten som inköpare hos Nelly i oktober 2016.

Med märket vill hon förmedla glad och lycklig semesterkänsla och influenserna till bikinidelarna, som säljs separat, kommer både från Bali men hon har även plockat upp minimalistiska influenser från Skandinavien i designen.

Sonia Mehdizade har förutom Nelly även ett förflutet från under- och badklädesbranschen. Hon arbetat som produktchef på Chantal Thomass/Chantelle samt som inköpare hos Bik Bok där hon utvecklat kedjans badkollektion tillsammans med A Bikini A Day innan längtan att starta eget blev för stor.

Försäljningen går i nuläget via egen webbutik och marknadsföringen sker i huvudsak via Instagram. Sedan lanseringen förra månaden har märket burits av flera profiler i sociala medier som Kenza, Jannid, Molly Rustas och Victoria Törngren. Hittills har hälften av kunderna varit internationella och Sonia Mehdizade har fått beställningar från USA, Australien och från Europa och resterande har varit kunder i Sverige.

Hon säger till Habit och kollektionen ska hållas relativt liten men att ny design kan komma men att det oftare ska handla om nya färger då koncept bygger på en väldigt minimalistisk stil med en "baskollektion" och lite trend som kommer och går.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Svenska modebolaget fortsätter att växa

Ökade omsättningen med över 20 miljoner kronor.

Sportamore ökade förlusten

Tror på positivt helårsresultat.

Framgång för spansk modejätte

Zaras moderbolag skördar framgångar på nätet.

Jobb & Karriär
Bodyshop tar chef från Adidas

Han blir ny vd för Sverige och Danmark.

Efter larmrapporten - här är Daniel Wellingtons svar

De satsar på företagen

Arbetsklädesföretag startar e-handel för B2B.

Nyhetsbrev

Här satsar H&M på leveranser samma dag

Har lanserat pilottest i storstad.

Arkiv

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Zalando större än H&M under sommaren

Minskad framtidstro hos handlarna

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Levi's lanserar Pride-kollektion

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Röda siffror för Intersport

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Första sportskon med grafen

Jobb & Karriär
Från kanslichef till vd

Efterträder Marika Waern hos NCSC.

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.135