23948sdkhjf

Han ritar åt modemärke - Fler än fyra elefanter

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modemärket A Day`s March samarbetar med illustratören, formgivaren och konstnären Owe Gustafson.

A Day´s March lanserar en kollektion om tolv plagg med illustratören, formgivaren, författaren och konstnären Owe Gustafsons legendariska och välkända illustrationer. Han är mest känd för illustrationerna till Fem myror är fler än fyra elefanter.

- Owe är en fantastisk konstnär med en underbart lekfull stil som det inte går att ta miste på. Vi har länge velat göra en mindre kollektion med illustrationer och Owe var ett naturligt val för oss. Inte bara för att hans bilder är så älskade utan också för att det är vår gamla lärare som inspirerade oss när vi satt i skolbänken och som vi har en personlig relation till, säger A Day´s March Stefan Pagréus, creative director i en kommentar.

Kollektionen är unisex, därmed vänder sig modemärket för första gången även till dam, och består av tolv plagg som sweatshirts, shorts, t-shirts skjortor och huvtröjor. Samtliga plagg går mörkblått, gråmelange eller offwhite med små eller stora tryck och broderier. Illustrationerna är speciellt framtagna för modeföretaget. Kollektionen säljs via modeföretagets butiker med start 26 april.

I förra veckan skrev Habit om varumärkets nya satsning med butik i London som öppnar i veckan.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Presskontakterna

Från Thomas Sabo till pr- och kommunikationsbyrån.

JC i konkurs – då hämtar WeSC tillbaka varor

JC ansöker om konkurs

I tisdags avbröts rekonstruktionen och på torsdagen ansökte bolaget om konkurs.

Plus

Med blick för snabba affärer

På sex år har Chiquelle nått 40 miljoner kronor i omsättning. Så här bygger vd Pouya Boland e-handelsbolagets framgångar.

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

Nyhetsbrev

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Arkiv

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Stockmann sänker prognos

Studio för Eduards Accessories

Trög utveckling för Åhléns modedel

JC avslutar rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Daniel Wellington ökar utdelningen

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.181